E&Y: 20 éve veszteségesek a brit gépjármû biztosítók
2012.06.27
A brit gépjármû-biztosítási ágazat 2014 elõtt nem valószínû, hogy nyereségessé válik, ami még inkább kitolja a már 20 éve tartó veszteséges mûködési periódust – állítja elemzésében az Ernst&Young.

A két évig tartó díjemelkedés, amely ismét reményt keltett a biztosítókban, hogy fordulat következhet be a piacon, 2012 elsõ felében véget ért, amely további legalább 2 évig tartó mûködési veszteségre ítéli a brit gépjármû-biztosítókat – olvasható az E&Y jelentésében.

Az alacsony befektetési hozamok és a stabil biztosítási díjak azt jelentik az iparág számára, hogy 2012-2013 folyamán nem valószínû, hogy profitba fordul a piac.

Az éles verseny következtében kialakult alacsony díjak, valamint a folyamatosan emelkedõ kárkifizetések következtében az iparág 1994 óta minden évben többet fizetett ki ügyfeleinek, mint amennyit díj formájában beszedett tõlük – derül ki a Brit Biztosítók Szövetsége (ABI) adataiból.

Néhány társaságnak természetesen sikerült nyereségesen mûködnie, köszönhetõen jó befektetési hozamaiknak, azonban ez a bevételi forrás is nyomás alá került, mióta a központi bankok kamatvágásokat hajtottak végre a 2008-as bankválság után.

Az E&Y várakozásai szerint a 2013 áprilisában várható jogszabályi változásig - az úgynevezett \"no win, no fee\" ügyvédi tevékenység megfékezése érdekében – tovább fognak emelkedni a kárkifizetések, különösen a személyi sérüléses balesetek kapcsán, hiszen a legtöbb ügyvéd erre szakosodik.

A gépjármû-biztosítási ágazatra jellemzõ kevésbé szigorú tartalékolási követelmények, valamint alacsony jövedelmezõsége vonzó célponttá teszik a biztosítókat a magántõke befektetõk szemében.

Nagy-Britannia legnagyobb gépjármû-biztosítója, a Royal Bank of Scotland tulajdonában lévõ Direct Line a tervek szerint idén tõzsdére megy. Elemzõi várakozások szerint az IPO során 3-4 milliárd fontra értékelik majd a céget a befektetõk.

Az egyéb vezetõ gépjármû-biztosítók közé tartozik az Admiral, az Aviva és az RSA.