A közlekedésbiztonság javítását szolgáló, vezetéstámogató rendszereket (Advanced Driver Assistance Systems, röviden ADAS) alapvetõen arra tervezték, hogy a vezetõt megfelelõ információval és figyelmeztetésekkel lássa el. Az eszköz visszajelzést ad a vezetõ által végzett mûveletekrõl, illetve csökkenteni próbálja a vezetõre háruló feladatokat, ezzel növelve a jármûvezetõ komfort érzetét.
Az ABI Research piacelemzése szerint az OEM autógyártók, mint például a Ford már elkezdték beépíteni az ADAS funkciókat az alacsony- és közepes kategóriájú autókba is, hogy növeljék azok biztonságát. Másrészt számos régióban hatósági szinten szabályozzák alkalmazásukat: az Európai Bizottság, valamint az Európában forgalmazott autók biztonságával foglalkozó szervezet (Európai Új Autó Értékelõ Program - Euro NCAP) nemrég kiadott nyilatkozata szerint 2014-tõl a kontinensen forgalomba kerülõ személygépkocsik közül már nem kaphat ötcsillagos biztonsági besorolást az, amelyikben nincs számítógépes vészfékezõ rendszer (AEB).
Hosszú távon az ADAS fontos támogató szerepet fog betölteni abban, hogy az intelligens közlekedési rendszerek, valamint a (félig) önmûködõ jármûvek elterjedjenek. A SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”) konvojtesztjei esetében az ADAS rendszereknek is komoly szerep jut, mintegy utolsó biztonsági megoldást jelentve arra az esetre, ha más rendszerek már nem mûködnek. Ezen kívül a vezetéstámogató rendszerek, a fejlett infotainment rendszereiknek köszönhetõen csökkenteni tudják a vezetõ figyelmetlenségébõl eredõ kockázatokat.
Ugyanakkor a legutóbbi ABI felmérés arra is rávilágított, hogy a fogyasztók ugyan érdeklõdést mutatnak az ADAS iránt, azonban a fizetési hajlandóságuk még mindig igen alacsony a biztonsági funkció beépítése iránt. A legfontosabb üzenet az OEM gyártók számára tehát az, hogy az alapvetõ ADAS funkciókat mintegy sztenderd alapfelszereltségként kellene kínálniuk.