Az eCall egy új jogszabály bevezetésére irányuló kezdeményezés, célja pedig az autós baleseteket rögzítõ segélyhívó rendszer bevezetése az újonnan gyártott uniós autók mindegyikébe, 2015-ig.
Az IMS Research véleménye szerint az eCall javaslata a gépjármûipart terhelõ plusz költségek kérdése mellett az autógyártók számára érdekes lehetõségeket is jelent.
Számos gépjármû-gyártó próbálkozott már különféle segélyhívók eladásával az elmúlt évtizedben, kevés sikerrel. Az üzleti sikerekbõl és a fogyasztói felmérésekbõl azonban világossá vált, hogy az autósok szívesen fizetnének effajta szolgáltatásért.
Mivel idáig egyetlen igazán bevált alkalmazást sem sikerült piacra dobnia egyetlen gyártó cégnek sem a hálózatba kötött (connected car) autózással kapcsolatosan, a piac még mindig nyitott az innovációk, és remélhetõleg forgalomgenerálás iránt - írja az IMS kutatása.
Az eCall jelenleg csupán az Európai Bizottság által támogatott és ajánlott megoldás, hiszen az Európai Parlament még nem fogadta el. Az autógyártók vonakodnak a költségek miatt, továbbá inkább egy olyan megoldást szorgalmaznak, mely a sofõrök és utasok mobiltelefonjait hasznosítaná az adott célra a drága wireless modem és SIM beépítése helyett.
2012.09.12
Az IMS Research friss jelentésében azt jósolja, hogy a kommunikáló autók száma Nyugat-Európában 15 millióra fog növekedni 2019-re, ez pedig több mint 95 százaléknyi új autót jelent az eCall-nak köszönhetõen.