Romániában az okostelefon használók száma idén átlépheti az 500 ezres határt, ami a cégek számára azt jelenti, hogy kiszélesíthetik szolgáltatásaik körét, és a meglévõk színvonalát továbbfejlesszék.
\"Úgy látjuk, hogy ezen a piacon óriási fejlõdésre lehet számítani a következõ években, ami a biztosítási területet is érinteni fogja. A magánszféra, de még az állami hatóságok is tisztában vannak vele, hogy az ügyfelekkel való interakcióban egyre nagyobb szerepet töltenek be modern eszközök, így az okostelefonok is – véli a román i-Tom Solutions cég vezetõje.
Az i-Tom Solutions márciusban dobta piacra okostelefonokra telepíthetõ alkalmazását, mely segítséget nyújt a bajba jutott autósoknak azáltal, hogy egy helyen elérhetõvé teszi a casco biztosításokkal kapcsolatos információkat, az autóasszisztencia szolgáltatásokat, a szervizek elérhetõségét, valamint a legközelebbi rendõrség, illetve egészségügyi intézmények címét. A program segítségével egyéb, biztosítással kapcsolatos ügyintézések is kezdeményezhetõk.
A szoftver segítségével egyetlen gombnyomással kapcsolatot teremthet az ügyfél a biztosítóval, a közúti rendõrséggel és a Pointer RAS, közúti szolgáltatásokat végzõ céggel. A társaság munkatársa visszahívja az ügyfelet, a Pointer pedig mûholdas helyazonosító segítségével méri be az autó földrajzi helyét, és 45 percen belül a helyszínre érkezik – Európa bármelyik pontján.
A szoftver célja az, hogy a biztosító és az ügyfél között hatékony kommunikáció alakulhasson ki egy baleset kapcsán.
A Romániában abszolút újdonságnak számító csomagot egyelõre csak a BCR Asigurãri kínálja ügyfeleinek, a kiegészítés hozzávetõlegesen évi 50 euróval növeli egy klasszikus Casco-biztosítás árát.
2011.07.01
A román pénzügyi piacokon is kezdnek teret hódítani a különféle mobiltelefon alkalmazások, melyek a biztosításpiaci szereplõk számára is óriási lehetõségeket hordoznak.