{{BANNER}}2012 III. negyedévében a Felügyelethez összesen 1 610 darab fogyasztói kérelem érkezett.
Megfigyelhetõ, hogy a pénzpiaci kérelmek száma 2012 II. negyedévéhez képest csökkent, azonban részarányuk még mindig a legjelentõsebb: az összes kérelem több mint kétharmadát teszi ki. A tõkepiaci és a biztosítói szektort érintõ kérelmek szektorok közötti megoszlása a múlt negyedévhez képest érdemben nem változott. A biztosítói szektort érintõ kérelmek az összes kérelem közel negyedét foglalták magukba.
A pénztári szektort érintõ kérelmek száma és aránya a megelõzõ negyedévekben megfigyelhetõ ugrásszerû növekedés után – amely a magánnyugdíjpénztári tagok társadalombiztosítási rendszerbe történõ visszalépéséhez kapcsolódó tagi kifizetésekkel függött össze – az elmúlt két negyedévben erõteljesen visszaesett.
A Felügyelethez érkezett fogyasztóvédelmi kérelmek megoszlása alapján megállapítható, hogy 2012 III. negyedévében az összes fogyasztói kérelem közel negyedét (384 db) a biztosítási szektor szereplõivel kapcsolatos ügyek tették ki.
A szolgáltatástípusokat tekintve a kérelmek mintegy háromnegyedét a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítással, a lakás- és életbiztosításokkal kapcsolatos ügyek teszik ki, míg a kérelemtípusok szerinti csoportosítás alapján közel 82 %-os részarányt képviselnek a kárkifizetésekkel összefüggõ, az egyéb ügyviteli hibákkal és a tájékoztatási hiányosságokkal kapcsolatos kérelmek az alábbi diagramok szerint.
A szektorban a legtöbb esetben a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása, valamint a panaszkezelési határidõ be nem tartása miatt került sor fogyasztóvédelmi intézkedés alkalmazására.