Utasbiztosítás SMS-ben - ilyen egyszerû még soha nem volt!
2013.02.06
Bár az elmúlt néhány hétben a havazás igencsak megnehezítette a mindennapokat, akik síelni készülnek, bizonyára örültek neki. A síszezon közepén sokan választják a külföldi sípályák valamelyikét, a szórakozás mellett ilyenkor célszerû a biztonságról is gondoskodni. Az utasbiztosítás megkötésének egyik legegyszerûbb módja az SMS-küldés, amit az idei síszezonban elõször mindhárom hazai mobilszolgáltatónál megtehetünk. Az UNION Biztosító és a Generali Csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító Zrt. (EUB) dolgozták ki a három telekommunikációs céggel együttmûködve az SMS-ben köthetõ utasbiztosítási szolgáltatásokat.

Utasbiztosítással számos, az utazás során adódó probléma kiküszöbölhetõ, így megkötése minden utazás elõtt ajánlott, és emellett igen egyszerû, hiszen az SMS-ben megköthetõ utasbiztosítás az egyik leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás. Az idei síszezonban elõször pedig az elõhívószám sem jelent akadályt, hiszen most már mindhárom mobilszolgáltatónál megköthetõek a konstrukciók. Az UNION Biztosító a T-Mobile-lal és a Vodafone-nal együttmûködve biztosítja a szolgáltatást, míg a Generali Csoporthoz tartozó EUB a Telenor partnereként kínál ugyanilyet.

„Az SMS-ben köthetõ utasbiztosítás minden utazó számára kitûnõ lehetõség, hiszen csupán egy mobiltelefonra van hozzá szükség, így ez a megoldás mindig elérhetõ, akár utazás közben is.” – mondta Bóna Katalin, az UNION Biztosító életbiztosítási ügyvezetõ igazgatója. „Bár az utóbbi években egyre biztonságtudatosabbak a hazai turisták, még mindig szép számmal vannak olyanok, a síelõknek például közel a fele, akik talán csak „feledékenységbõl”, de nem kötnek biztosítást. Rájuk gondoltunk elsõsorban, amikor SMS-alapú biztosítási szolgáltatásokat dolgoztunk ki, amelyekkel több millió magyar számára vált gyorsan és kényelmesen elérhetõvé az utasbiztosítás.” – nyilatkozta Molnár László, az EUB vezérigazgató-helyettese.

Az SMS-es forma népszerûsége egyszerûségébõl fakad: az utasnak csupán az alapadatokat – név, születési év, illetve utazás kezdete és vége – kell SMS-ben elküldenie, majd a megerõsítõ üzenet jóváhagyása után a szolgáltató megküldi neki az igényelt biztosítás kötvényszámát és a baj esetén hívható asszisztencia segélyhívó számát.

Az utasbiztosítás mobiltelefon segítségével kényelmesen, akár közvetlenül az utazás elõtt is igénybe vehetõ. A magas összegû fedezetekért cserébe igen kedvezõ díjú szolgáltatás esetében a fizetéssel sem kell külön bajlódni, mivel a biztosítási díj a következõ havi mobiltelefon-számlán fog megjelenni, hasonlóan például az ún. mobil parkolás költségeihez. A hagyományos telefonokról elérhetõ SMS-szolgáltatás ugyanúgy mûködik okostelefonok esetében is. További elõnye az assistance szolgáltatás, hiszen ha probléma adódna, azonnali segítségként, az utas anyanyelvén vehetõ igénybe. Az assistance orvost küldhet, tolmácsol, ha szükséges, a megfelelõ egészségügyi intézményhez irányít, hiszen az e szolgáltatást nyújtó nemzetközi hálózatoknak minden országban van helyismeretük. A helyismeret mellett az utasbiztosítás által garantált anyagi fedezet is jól jöhet, hiszen az utazás költségei egy esetleges nem várt esemény miatt akár többszörösére is duzzadhatnak, érdemes tehát gondoskodni a biztonságról.

SMS-utasbiztosítás szolgáltatás igénybe vétele esetén az alábbi telefonszámokra küldjön üzenetet:

  • T-Mobile +36-30-8100-888
  • Telenor +36-20-8100-382
  • Vodafone +36-70-8100-888