A németeknél sem fogynak az autók - pszichológiai okok a háttérben
2013.06.07
A közelmúltban közzétett adatok alapján nem tapasztalható javulás az autó eladásokat illetõen Európában, május eleje óta 20 éve nem látott alacsony szinten áll az eladások száma.

Az áprilisban látható enyhe javulást követõen a gépjármû értékesítések száma ismét csökkent, visszatérve az elmúlt években tapasztalt negatív trendhez.

Németországban, Európa legnagyobb piacán súlyosan csökkent a kereslet, 9,9% százalékkal kevesebb autót adtak el május folyamán.

Eckehart Rotter, a Verband der Automobilindustrie, a német autógyártók szövetségének alelnöke, a The Wall Street Journalnak elmondta, hogy a német piacon fontos pszichológiai tényezõk állnak a probléma hátterében. A fogyasztói bizalom részben az adósságválság körül kialakult nyugtalanító vita miatt nem képes helyreállni, miszerint a német adófizetõknek kell visszafizetnie a tartozásokat az EU más országaiban-tette hozzá Rotter.

2013 elsõ negyedévében a teljes autó eladás mintegy 10 százalékkal csökkent, április volt az egyetlen pozitív hónap, amely bizakodásra adott okot. Az elõzõ hónapban a francia piacon is visszaesés volt látható, 10,3 százalékkal kevesebb autót vásároltak, mint a 2012-es év ugyanezen szakaszában. Spanyolországban az eladások száma 2,6 százalékkal csökkent májusban, miközben az olasz piacon 7,9 százalékos esés volt látható.

A Renault modellek értékesítése egész Európában jelentõsen visszaesett, Spanyolországban 17,3 százalékot, Franciaországban pedig 20 százalékot zuhant az eladások száma. A Ford 16,6 százalékos esést tapasztalt a francia piacon, miközben az Opel 25 százalékkal kevesebb jármûvet adott el májusban.