Az áprilisban látható enyhe javulást követõen a gépjármû értékesítések száma ismét csökkent, visszatérve az elmúlt években tapasztalt negatív trendhez.
Németországban, Európa legnagyobb piacán súlyosan csökkent a kereslet, 9,9% százalékkal kevesebb autót adtak el május folyamán.
Eckehart Rotter, a Verband der Automobilindustrie, a német autógyártók szövetségének alelnöke, a The Wall Street Journalnak elmondta, hogy a német piacon fontos pszichológiai tényezõk állnak a probléma hátterében. A fogyasztói bizalom részben az adósságválság körül kialakult nyugtalanító vita miatt nem képes helyreállni, miszerint a német adófizetõknek kell visszafizetnie a tartozásokat az EU más országaiban-tette hozzá Rotter.
2013 elsõ negyedévében a teljes autó eladás mintegy 10 százalékkal csökkent, április volt az egyetlen pozitív hónap, amely bizakodásra adott okot. Az elõzõ hónapban a francia piacon is visszaesés volt látható, 10,3 százalékkal kevesebb autót vásároltak, mint a 2012-es év ugyanezen szakaszában. Spanyolországban az eladások száma 2,6 százalékkal csökkent májusban, miközben az olasz piacon 7,9 százalékos esés volt látható.
A Renault modellek értékesítése egész Európában jelentõsen visszaesett, Spanyolországban 17,3 százalékot, Franciaországban pedig 20 százalékot zuhant az eladások száma. A Ford 16,6 százalékos esést tapasztalt a francia piacon, miközben az Opel 25 százalékkal kevesebb jármûvet adott el májusban.