Kommunikáció kell az ügyfélmegtartáshoz
2013.06.25
Nagyobb valószínûséggel maradnak biztosítóiknál azok az ügyfelek egy-egy tarifaemelést követõen, akiket elõzetesen értesítettek a díjemelésrõl, és annak okáról – állítja egy friss tanulmány.

A J.D. Power and Associates Egyesült Államokban végzett felmérése szerint a gépjármû-biztosítókkal szembeni ügyfél-elégedettség ugyan csökkent a tavalyihoz képest, de még mindig magas.

Az 1000-ig terjedõ skálán idén a megkérdezett ügyfelek 794 pontot adtak a biztosítóknak elégedettség szempontjából, amely 10 ponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csökkenés ellenére a 2013-as ügyfél-elégedettség a második legmagasabb a felmérés 2000-es indulása óta.

A tanulmány öt tényezõ alapján méri az ügyfelek elégedettségét: interakció, ár, termékajánlatok, számlázás és fizetés, és kártalanítás. A biztosítókkal szembeni elégedettség idén mindegyik tényezõ esetében csökkent.

Az öt tényezõ közül egyébként az árral való elégedettség kapta a legkevesebb pontot. A J.D. Power felmérése szerint 2013-ban igen jelentõs növekedés volt megfigyelhetõ azon ügyfelek számában, akik tarifaemeléssel szembesültek. Ráadásul a díjemelés mértéke (153 dollár) is nagyobb volt, mint 2012-ben (113 dollár).

A tanulmány azt is megállapította, hogy az ügyfelek sokkal jobban tûrik a tarifaemelést abban az esetben, ha a biztosító idõben értesíti errõl õket és megmagyarázza azt. Ha az ügyfelek elõzetes értesítést kapnak és meg tudják beszélni a biztosítójukkal a lehetõségeiket a szerzõdésújítás elõtt, úgy az elégedettségük mintegy 67 ponttal magasabb azokénál, akiknek értesítés nélkül emelték meg tarifáikat. Utóbbiak közül jóval többen váltanak biztosítót ahelyett, hogy meglévõ biztosításukat módosítanák.

A tanulmány szerint a díjemeléssel szembesülõ ügyfelek mindössze 16%-a beszélt a biztosítójával arról, hogy miként lehetne meglévõ biztosítását, fedezetét megváltoztatni.

A mostani alacsony kamatkörnyezetben számos biztosító kénytelen tarifaemelésen keresztül csökkenteni veszteségeit. Az ügyfelek elpártolásának elkerülése érdekében a biztosítóknak proaktívnak kell lenniük az ügyfeleik elérésében, és a tarifaemelések mögötti okok elmagyarázásában – áll a jelentésben.