Az Accenture értékesítési és marketing igazgatója szerint ahhoz, hogy a biztosítók maximalizálni tudják a digitalizációból származó elõnyöket, fel kell cserélniük a jelenlegi termék-központú üzleti kultúrát egy ügyfél-centrikus gondolkodásmódra. Az internetes óriáscégek ugyanis egyre nagyobb fenyegetést jelentenek, hiszen esetükben a felhasználói élmény folyamatos javítása az üzletpolitika részét jelenti, amely stratégiai fegyver a biztosítások értékesítési piacán is növeli a piaci részesedésüket – véli Jean-Francois Gasc.
A digitális átállással olyan ügyfeleket is képesek lehetnek a biztosítók bevonzani, akik egyre kevésbé hajlandóak olyan termékeket és szolgáltatásokat megvásárolni, amelyek nem nyújtanak azonos szintû kényelmet, egyszerûséget és gyorsaságot, mint a már megszokott, minden nap használt egyéb szolgáltatások. Ezek az ügyfelek az úgynevezett digitális generáció, vagy D-generáció tagjai, akik könyveket, elektronikai eszközöket, zenét és utazást is online vásárolnak – állítja az Accenture.
A felmérés alapján az európai biztosítók hatvan százaléka egyáltalán nem rendelkezik digitális stratégiával, vagy csak néhány területre korlátozódóval. A 78 európai biztosítótársaság körében végzett Accenture felmérésbõl kiderül, hogy a digitális csatornákon keresztül értékesített biztosításokból származó díjbevétel 2016-ra elérheti a 25 milliárd eurót, amely több mint duplája a 2012-es 12 milliárdos díjbevételnek.
A tanulmány szerint 2016-ra az új szerzésekbõl származó díjbevétel mintegy 18%-a digitális csatornákon keresztül folyik majd be az európai biztosítókhoz, amely arány 2013-ban várhatóan még csak 11% lesz.
A kutatásból az is kiderül, hogy az európai biztosítók 78%-a tervezi, hogy növelni fogja beruházásait az értékesítési funkciók digitális átalakításába, méghozzá átlag 27 millió eurót kívánnak ilyen célból elkölteni a következõ 3 évben.
A digitális váltás elengedhetetlen a biztosítók esetében, és ahogy a felmérés mutatja, az iparág jelentõs összegeket szán az átállásra – állítja az Accenture értékesítési vezetõje.
A biztosítók 67%-a jelezte, hogy mobil eszközök fejlesztésén keresztül kíván új ügyfélkapcsolati csatornákat kialakítani az értékesítés, az ügyfélszolgálat és a marketing számára, 59% pedig közösségi médián keresztül kíván szorosabb kapcsolatot kialakítani az ügyfeleivel az elkövetkezõ három évben.
A válaszadók mintegy 53%-a tervezi valamilyen big data feldolgozásáshoz szükséges fejlesztés kivitelezését, 40% strukturálatlan adatok, például hangok és videók feldolgozásához szükséges fejlesztéseket tervez, 36% pedig a mobiltechnológiában látja a kitörési pontot.
A felmérésben 78 európai biztosító felsõvezetõje vett részt, akik érintettek valamilyen digitális értékesítési stratégia kidolgozásában, vagy értékesítési és marketing feladatok irányításában. A társaságok az alábbi országokban tevékenykednek: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Németország, Egyesült Királyság, Belgium, Ausztria, Hollandia, Svédország, Svájc, Finnország, Norvégia és Dánia.