Még mindig akadnak problémák a kgfb-bónusszal
2014.01.15
Alkuszi tapasztalatok szerint még mindig gyakori probléma, hogy kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás (kgfb) váltása nyomán az új biztosító nem tudja lekérni az adott ügyfél elõzményadatait a kárnyilvántartó rendszerbõl, így az ügyfelet A0 kategóriába sorolja. Ilyenkor gyakran hosszadalmas utánajárás veheti kezdetét – írja az Fbamsz az mno.hu oldalán.

Az új Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer bevezetése óta a biztosítók egymással közvetlenül nem cserélhetnek ügyféladatokat, ezeket a rendszer adatbázisába kell betáplálniuk. Ha azonban az ügyfél valamely azonosító adatát (kötvényszám, név stb.) pontatlanul adta meg akár régi, akár új biztosítójánál, az új biztosító képtelen lekérni az adatokat.

A könnyebb azonosítás érdekében elsõ ízben a tavalyi kampány során egy új azonosító számot vezettek be. Azoknak az adataihoz azonban, akik 2012-ben nem váltottak biztosítást, a kártörténeti rendszerben még nem kapcsolódik kártörténeti ügyfél-azonosító. Így a fenti adminisztrációs problémával elsõsorban õk találkozhatnak.

Mit tehet az ügyfél?

Mivel a biztosítók csak a kártörténeti rendszeren keresztül juthatnak ügyféladathoz, az ügyfelek hiába kérnek írásos bónuszigazolást régi biztosítójuktól, azt az új biztosító nem fogadhatja el. Ezért az ügyfélnek a régi biztosítónál azt kell elérnie, hogy a megfelelõ adatokat a kártörténeti nyilvántartásba töltse fel, hogy ahhoz az új biztosító hozzáférjen.

Több esetben elõfordul azonban, hogy a régi biztosító azt állítja, az adatok helyesen szerepelnek a rendszerben, miközben az új biztosító továbbra sem fér azokhoz hozzá. Ilyenkor az ügyfél akár egy hosszabb ügyintézési spirálba is keveredhet.

Ezért azt javasoljuk, hogy aki független alkuszon keresztül váltott kötelezõ biztosítást, bónuszátvezetési probléma esetén forduljon biztosítási alkuszához, aki a fenti adategyeztetést képes hatékonyan és gyorsan elvégezni.

Mivel az év végi váltók esetében az elsõ díjrészlet befizetési határideje március 1-je, célszerû inkább akár a rossz bónuszbesorolással számolt magasabb díjrészletet is befizetni, nehogy biztosítási fedezet nélkül maradjunk. Az elérést az új biztosítóval a késõbbi díjrészlet kiszámlázása során rendezhetjük.