Az Országos Rendõr-fõkapitányság Országos Balesetmegelõzési Bizottság (ORFK-OBB), a Magyar Autóklub, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Mol, valamint az UNIQA Biztosító közremûködésével megvalósuló kampány több hónapig tart, ennek során rádió- és televízióbejátszásokkal, plakátokkal és installációkkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy a közlekedõk legyenek elõzékenyek és figyeljenek egymásra.
A sajtótájékoztatón - amelyen szimbolikusan valamennyi szervezet képviselõje valamilyen közlekedési eszközzel, vagy azt ábrázoló eszközzel, például hungarocellbõl készült buszt tolva érkezett - Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy nincs már olyan, hogy autós, gyalogos vagy kerékpáros, mert az emberek váltogatják a közlekedési eszközöket. Hozzátette: ezzel is azt próbálják érzékeltetni, hogy mindannyian közlekedõk vagyunk és oda kell figyelni a másikra.
Kiss Csaba rendõr alezredes, az ORFK-OBB fõtitkára arról beszélt, hogy 2013-ban volt az elmúlt 50 év legkedvezõbb statisztikája a közlekedési baleseteket illetõen: 600-nál kevesebben vesztették életüket az utakon. Hozzátette: ez még mindig nagyon sok, ugyanakkor összehasonlításképp ismertette: 1990-ben 2400-nál többen haltak meg közlekedési balesetben. Célként nevezte a halálos balesetek számának további csökkenését.
Lovas Károly Róbert, a Magyar Autóklub fõtitkárhelyettese hangsúlyozta: azért csatlakoztak, hogy legyen kitõl tanulni. Mint mondta, az 1900-ban megalakult szervezetnek számos, a közlekedési szabályok megismerését célzó programja van.
Szollár Domokos, a Mol kommunikációs igazgatója azzal indokolta a cég csatlakozását, hogy jónak tartották az ötletet és az ország legnagyobb vállalataként példát kívántak mutatni. Hozzátette: a gondolkodás átformálását segítheti a MOL BuBi is, az elsõ fõvárosi közösségi kerékpár rendszer, amelynek üzemeltetési költségeihez szintén hozzájárul a társaság, mert megfogalmazása szerint minden úton közlekedõnek útitársai kívánnak lenni.
Bihari Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. Lakossági területének vezetõje a biztonság és az egészségvédelem fontosságával indokolta a cég csatlakozását.
Somodi László, a BKK közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese pedig arról beszélt, hogy nem valamelyik közlekedési módot kell kizárólagossá tenni, hanem mindenkinek meg kell adni a lehetõséget, hogy maga válasszon közülük. Ugyanakkor úgy vélte, a környezetvédõ módokat támogatni kell, ezért a kerékpáros közlekedés fejlesztése kiemelt szerepet kap, de figyelmet fordítanak a közösségi közlekedési eszközök korszerûsítésében a környezetbaráttá tételre és támogatják az elektromos autókat is.