Az iparágat érintõ, észlelt csalások rekord szintre jutott: 2012-höz képest tavaly 18 százalékkal emelkedett. A brit biztosítók összesen 118500 hamis, vagy túlzott kárigényt észleltek, vagyis hetente 2279 csalás futott be hozzájuk. Az átlagos hamis kárigény mintegy 10813 font volt – derül ki az ABI statisztikáiból.
A leggyakoribb és legnagyobb csalások a gépjármû-biztosításokat érintették: az összes hamis kárigény száma megközelítette a 60 ezret, ami 34 százalékos emelkedést jelent 2012-höz képest. A hamis kárigények 32 százalékkal, 811 millió fontra nõttek.
Tavaly mintegy 120 millió fontnyi kárt okoztak a biztosítóknak azok a csalók, akik gyanútlan autósokkal szándékos karambolozást követõen követelnek baleseti és anyagi kártérítést.
Ugyanakkor a vagyonbiztosítások száma és értéke is csökkenést mutatott, melyek tavaly összesen 137 millió fontot tettek ki. A biztosítási csalások természetesen nem áldozat nélküli cselekmények – hiszen azok árát a becsületes ügyfelek fizetik meg.
Nem csak az elcsalt kárigény, de a felderítésükre fordított százmilliók is a biztosítók költségeit növelik, melyet végül részben, vagy egészben ügyfeleikre hárítanak.
A britek 2006-ban hozták létre a szervezett biztosítási csalások elleni központot, az Insurance Fraud Bureaut, amely a rendõrséggel és a biztosítókkal közösen vizsgálja az ilyen bûncselekményeket.
Az ABI adatai szerint 2007 óta tisztességtelen – és egyben észlelt - biztosítási kárigények értéke több mint duplájára, számuk 30 százalékkal nõtt.