
A felmérésben mintegy 200 biztosítási vezetõ vett részt, az Insurance Accounting and Systems Association éves konferenciáján, idén júniusban. Az IASA egy olyan non-profit szervezet, amely a biztosítási iparág számára nyújt edukációt konferenciák, publikációk és szemináriumok formájában. A résztvevõk egyetértettek abban, hogy az Y-generáció növekvõ bázisa új kihívások és elvárások elé állítják a biztosítókat. A generáció elsõdleges prioritása egy biztosítási termék kiválasztásakor - a felmérésben résztvevõk válaszai alapján - a kényelem, további 22% szerint az alacsony költségek, 16% szerint az ügynökkel való kapcsolat és 8% szerint a márka ismertség alapján választanak a generáció tagjai.
A fiatalabb generáció elérése érdekében a válaszadók 52%-a nevezte meg elsõdleges stratégiájának az online. mobil és közösségi technológiák fejlesztését, hogy a lehetõ legkülönbözõbb csatornákon is el tudják érni ügyfeleiket. Valamivel kevesebben, a megkérdezettek ötöde mondta, hogy igyekszik termékeit a generáció egyedi igényeinek megfeleltetni. További 12% az adatelemzés fejlesztését helyei elõtérbe a piaci szegmentáció és a kommunikáció fejlesztése érdekében.
A SAP felmérése szerint a biztosítók mozgékonyságukon, reakcióidejükön is igyekeznek javítani a back-end infrastruktúrájuk frissítésével.
A megkérdezettek 51%-a számolt be arról, hogy a cloud computing valamilyen minõségben beépült már a szervezet mûködésébe, amely ráadásul ma már nem feltétlenül csak a back-office funkciókat (HR, számvitel, beszerzés), de az olyan kritikus funkciókat is támogatja, mint a biztosítástechnikai adminisztráció (18%), a termékfejlesztés (7%), a kárfeldolgozás (6%) és a kockázatkezelés (6%).
A számítási felhõ alkalmazását hátráltató akadályokat is megemlítettek a biztosítási vezetõk: 34% biztonsági aggályokra, 13% pénzügyi problémákra, 13% az instabil technológiai infrastruktúrára, 12% pedig idõhiányra hivatkozott.