A 37 országban – egyebek közt az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és számos afrikai országban – megközelítõleg ezer cégnél, több ezer dolgozó bevonásával végzett átfogó, hét éven keresztül zajló felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a multinacionális vállalatoknál számottevõ mértékben, 34 százalékról 56 százalékra nõtt azoknak a cégeknek a száma, amelyek 2008 és 2014 közt különféle egészségügyi programokat indítottak a munkavállalóik egészségének megõrzése érdekében.
A kutatás rávilágított, hogy a megkérdezett cégek több mint egyharmada saját wellness programot hozott létre a dolgozóinak. Emellett a vállalatok több mint fele járult hozzá valamilyen módon az alkalmazottak egészségmegõrzéssel összefüggõ kiadásaihoz, illetve a vállalkozások közel 2/3-ada nyilatkozott úgy, hogy az egészségvédelem kiemelt szerepet játszik a vállalati stratégiában és ezen a területen további erõfeszítéseket fognak tenni az alkalmazottaik védelmében.
„A vállalatok vezetõi nagyon helyesen felismerték azt az elmúlt években, hogy az egészséges életmódot támogató kezdeményezések rövid-, közép-és hosszútávon is jelentõsen hozzájárulnak a cég, illetve a munkavállalók fejlõdéséhez. Ezekkel a programokkal még motiváltabbá tehetõek az emberek, erõsíthetõ az elkötelezõdésük és tovább növelhetõ a munkájuk hatékonysága.” – hangsúlyozta Dave Ratcliffe, a Buck Consultants vezetõje.
A Buck Consultants felmérésébõl az is kiderül, hogy a tapasztalatok alapján a munkaadóknak olyan programokat érdemes kidolgozniuk és megvalósítaniuk a jövõben, amelyek a stresszel, a kevés testmozgással és a rossz táplálkozással járó negatív hatásokat orvosolja a dolgozók körében.
A kutatás a Buck Consultants, a Cigna, a Wolf Kirsten International Health Consulting és a Global Healthy Workplace Awards program munkatársainak együttmûködésében valósult meg 2007 és 2014 között.