A biztosítók többsége komoly bevétel és nyereségnövekedésre számít az idei évben, köszönhetően a pandémia alatt felpörgött technológiai fejlesztéseknek – derül ki a Deloitte amerikai felméréséből.
Meglehetősen átfogó képet ad az amerikai biztosítók bevételi és eredményvárakozásairól, a befektetési prioritásokról, a digitális átalakulás előrehaladásáról és a hr-terveikről a Deloitte Midyear Insurance Industry Outlook felmérése, amelyben 100 amerikai biztosítási pénzügyi vezető vett részt. Bár a megkérdezett vezetők általában optimisták a közeljövővel kapcsolatban, számos olyan kihívást is felvetettek, amelyek a biztosítók reakcióitól függően jelentős akadályokká válhatnak.
A pénzügyi várakozások többnyire pozitívak, de néhányan óvatosan költekeznek
A válaszadók 2021-re vonatkozó bevételi várakozásai meglehetősen pozitívak voltak. 59%-uk magasabb bevételi szintet vár, míg csupán 16%-uk számít csökkenésre. A válaszadók 28%-a szerény, 1-5%-os növekedést jósol, de 31%-uk ennél is erőteljesebb növekedést vár, 12%-uk pedig 15% feletti növekedést. Ugyanez az általános tendencia érvényesül az eredmény tekintetében is: a válaszadók mindössze 23%-a számít az eredmény csökkenésére, míg 56%-uk magasabb nyereséget vár 2021-re.
A megkérdezettek 77%-a azonban aggódik a világjárvány által kiváltott alapvető változások miatt, mind a gazdaságban, mind a fogyasztói magatartásban. Ez részben magyarázatot adhat arra, hogy a kedvező bevételi és nyereségvárakozások ellenére a válaszadók egy része még nem tervezi a kiadásait növelni, inkább kivár.
A technológia a kulcs
Tekintettel arra, hogy egyik napról a másikra digitalizálni kellett a működésüket, nem csoda, hogy mindössze 6% -uk törölt vagy halasztott hosszú távú technológiai projekteket, míg 96% felgyorsította a digitális átalakítási kezdeményezéseket.
A következő 6-12 hónapban a pénzügyi és működési stabilitást támogató legfontosabb intézkedésként az új technológia bevezetését nevezték meg a hatékonyság növelése érekében (70%), valamint az ügyfélélmény javítását (68%).
A felmérés alapján fokozódó technológiai beruházási tendencia rajzolódik ki: a megkérdezettek 68%-a tervezi az adatelemzésre fordított kiadások növelését, szemben a tavalyi 49%-kal, és 66% többet szán az ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverekre. A mesterséges intelligenciára fordított kiadásokat 59% tervezi növelni, szemben a legutóbbi felmérés 40%-ával, míg a válaszadók mintegy fele tervezi a robotizált folyamatautomatizálásra szánt költségvetések növelését , szemben a tavalyi 30%-kal.
A biztosítási szakma talán soha nem lesz ugyanaz
A járvány utáni munkamodellre való átállás lehet a legnagyobb kihívás, amellyel a biztosítóknak 2021 hátralévő részében szembe kell nézniük. A Deloitte felmérése szerint csak körülbelül minden negyedik valószínűsíti, hogy visszatér a "tradicionális" modellhez, amelyben szinte minden alkalmazott együtt dolgozik a központi irodákban.
A megkérdezettek csaknem fele tervezi egy progresszív hibrid modell bevezetését, amely az irodai alkalmazottak mellett egy változó, gyakran távoli munkaerőt is magában foglal. A Nationwide Insurance például arra számít, hogy a munkaerő legalább 50%-a vagy végleg otthonról, vagy hibrid modellben fog dolgozni.
A nem hagyományos modellek lehetővé teszik a biztosítók számára, hogy kibővített munkaerőforrásból merítsenek, mivel legalább a személyzet egy részének már nem kell ingázási távolságon belül élnie. Ezek a változások máris éreztetik hatásukat, mivel a válaszadók közel 51%-a már a lakóhelytől függetlenül alkalmaz munkavállalókat, míg 58%-uk freelancerekkel egészíti ki csapatát. Ez a tendencia az ingatlanköltségeket is csökkentheti, mivel kevesebb irodahelyiségre lehet szükség.
A sikeres átmenet szempontjából fontos lesz, hogy az alkalmazottak elfogadják a modellt, miközben figyelembe veszik a személyes prioritásokat és preferenciákat. Bíztató, hogy a megkérdezettek 87%-a azt mondta, hogy a világjárvány idején is képes volt fenntartani az alkalmazottakkal való szoros együttműködést.