Az elmúlt 7 évben jelentõsen csökkent a hazai közúti balesetek és személyi sérülések száma, amely egyrészt a közlekedésbiztonsági szabályok szigorodásának, másrészt a világgazdasági válság hatásainak tudható be – idézi Kaszab Attilát a Portfolio.hu.
A világ most a magasan automatizált gépjármûvek fejlesztése felé halad, így tesz a Google is a 90-90-90-es elképzeléssel (90%-kal kevesebb baleset, 90%-kal kevesebb jármû, 90%-kal kevesebb közlekedéssel töltött idõ). Az elõadó szerint az elkövetkezõ évek fejlesztései révén 2020-ra megvalósulhat egy olyan automata jármû létrehozása, amely képes átvenni a kormányzást, a navigációt, a fékezést és még a parkolást is.
A világ automatizáltságával a biztosítások is igyekeznek lépést tartani. A károk száma és a gépjármû-biztosítások díjbevétele fokozatosan csökken és akár el is tûnhet, így a biztosítások díja a jövõben a vezetéstámogató rendszerek meglététõl fog majd függeni. A gyártók várhatóan vállalni fogják a biztosítási kockázatokat (a jármû ára már tartalmazni fogja a teljes körû biztosítást is), ugyanakkor a nagy viszontbiztosítókra valószínûleg a jövõben is szükség lesz a nagyobb katasztrófák fedezete miatt.
Kaszab szerint várhatóan megnõ majd a termék-felelõsségbiztosítások száma és jelentõsége, a saját tulajdonú gépjármûvek száma pedig jelentõsen csökkenhet a gépjármûparkok üzemeltetése miatt.