Váratlan abroncsteszt a piros lámpánál - ezekre ügyeljünk!
2014.12.11
A Groupama Garancia Biztosító a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktorával közösen villámellenõrzést tartott Budapest ismert és forgalmas csomópontjaiban. A vezetéstechnikai szakértõ a dugóban várakozó autósok abroncsainak állapotát ellenõrizte fél perc alatt. Az akció célja az volt, hogy a biztosítótársaság felhívja az autósok figyelmét a téli közlekedésbiztonságra, ezen belül is a téligumi fontosságára. A résztvevõk mindegyikét ajándékkal jutalmazta a társaság, azokat azonban, akik a teszten rosszul vizsgáztak, figyelmeztette és tanácsokkal segítette az instruktor.

A Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum névadó szponzora számára a megelõzés évek óta kiemelt fontosságú, így folyamatosan igyekszik felhívni a figyelmet a baleset-megelõzés fontosságára.

„Meg sem lepõdtünk, amikor láttuk, hogy mennyi alkalmatlan abroncs fut az utakon. Annak azonban nagyon örültünk, hogy az emberek jól fogadták a kezdeményezésünket, és persze a hoszteszek által átnyújtott apró ajándékokat” - magyarázta Kovács Márton, instruktor. „Bár sokaknál láttunk jó állapotú téligumikat, nem lehet elégszer elmondani, hogy mennyire fontos a megfelelõ gumiabroncs a biztonságos közlekedés során”- egészítette ki az instruktor.

Milyen a megfelelõ téli gumiabroncs?

Amikor a hõmérséklet tartósan 7 fok alá csökken, le kell cserélni a nyárigumikat télire. A téliguminak a lamellázottsága, a kapaszkodó képessége teljesen más, mint egy nyárinak, így tud a hidegben, a megváltozott tapadási körülményeknek is megfelelni.

„A legideálisabb téligumi új, vagy 1-2 évesnél nem idõsebb. Szabvány nincs rá, hogy mikortól számít egy gumi használhatatlannak vagy balesetveszélyesnek, de javasoljuk, hogy ötévesnél ne legyen régebbi” – mondta a szakértõ. „A gumi oldalfalán található az a jelzés, amely a gyártás idõpontját jelzi. A négy szám elsõ két számjegye jelenti a gyártás hetét, a másik kettõ pedig a gyártás évét. Ezt szem elõtt tartva otthon mindenki ellenõrizheti, hogy mennyire régi az abroncs az autóján.”

Ha a tulajdonosnak már van egy jobb, kevésbé kopott téligumija, az mindig kerüljön hátulra. Így a rossz idõjárási körülmények között is megvan az esély arra, hogy az autó megõrizze a viszonylag stabil vezethetõségét. Ha megcsúszik a jármû, így nem lesz túlkormányzott, nem lendül ki az autó hátsó része. Általában, ha az autó az elsõ tengelyénél veszíti el a kormányozhatóságát, könnyebb kezelni, és kevesebb hely is szükséges az utakon a korrigáláshoz.