Mobilra fejlesztenek a magyar biztosítók is
2015.02.06
Mobilról és tabletrõl köthetõ biztosítások, megújuló ügyfélportálok, online tarifálók – többek között ilyen informatikai fejlesztésekre készülnek idén a magyar biztosítók, írja a Portfolio.hu.

Csakúgy, mint tavaly, a biztosítók idén is számos olyan informatikai projektet indítanak, amellyel az ügyfeleik és tanácsadóik kiszolgálását javítják, a háttérrendszereik mûködését finomítják és folyamatokat automatizálnak. A legnagyobb magyar biztosítók közül az Aegon, az Allianz, a Generali, a Groupama és az Union is elmondta, hogy milyen fejlesztésekre készülnek idén.

Az Aegonnál a portfóliós rendszerek konszolidációja mellett az ügyfelek kezelésének központosítása lesz fókuszban. Emellett lecserélik a jutalék számfejtõ és nyilvántartó rendszereiket, és egy új mobil alkalmazás alapú biztosítást is bevezetnek.

Az Allianz fõ célkitûzése 2015-re a kialakított online folyamatok további korszerûsítése, a mobil eszközökön biztosított kiszolgálás (funkciók bõvítése) és a belsõ operatív mûködés továbbfejlesztése, a minõség- és a teljesítménykontroll fokozása, valamint az ezt támogató környezet kialakítása.

A Generali a 2015-ben is a már megkezdett fejlesztési irányba halad tovább. Egyre több termékükre terjesztik ki az online ajánlatkészítõ felületeket, folyatják a weboldal megújítását, illetve nagy hangsúlyt fektetnek idén is a belsõ folyamatok további korszerûsítésére, IT-oldali fejlesztésére. A biztosító célja, hogy idõvel termékeik és szolgáltatásaik bárhonnan elérhetõek legyenek az ügyfelek és a tanácsadók számára, ezért a tabletes illetve az okostelefonos szolgáltatások fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek.

A Groupamánál a cél egy egységes, szorosan integrált, magas konszolidációs szintû rendszerstruktúra kialakítása, amely hatékonyan képes támogatni komplex üzleti funkciókat is. Emellett tovább bõvítik a csatornák körét is, amelyeken az ügyfelek elérhetik szolgáltatásokat, illetve információkat kaphatnak azokról. További fontos fókuszterület az üzleti tevékenység irányításának támogatása és az ügyfélszolgálat területén is fejlesztéseket terveznek.

Az Unionnál továbbra is az elektronizálás és automatizálás áll a középpontban. Fontos feladat a front office megújítása, illetve további automatizmusok bevezetése a kontrolling területén. 2015-ben a nem-élet üzletág back office területe is online felületre kerül, és a társaság modernizálja a tarifálási és kötési folyamatokat is.

A korábbi évek fejlesztéseinek köszönhetõen az Aegonnál a tanácsadók laptop mellett tabletet is használhatnak az értékesítés során. Az Allianznál a nem-élet üzletág minden jelentõs terméke elérhetõ már az online ügyfelek számára, valamennyi biztosítási szerzõdésüket kezelhetik a weboldalon az ügyfélportálon keresztül, és a kárszolgáltatásokat is igénybe vehetik az online csatornák segítségével. Tavaly vezették be a telefonon keresztüli bankkártyás fizetési lehetõséget, és a QR kódos fizetést lehetõvé tevõ fehércsekk használatát.

A Generalinál a meglévõ és új termékek online ajánlatkészítõ felületeinek kialakításán dolgoztak, amelyek nem csak számítógépen, de iOS-os és androidos tableteken is elérhetõk. Bevezettek egy új okostelefonos (Android+iOS) applikációt, amely a felhasználó által beállított irányítószámok szerint személyre szabottan küld vészjelzést viharok esetén.

A Groupama 2014-ben a front-end funkciók revízióját és további bõvítését kezdte meg az ügyfélélmény növelésére fókuszálva. Az Unionnál egy teljesen új ügyfélportál kialakításán dolgoztak, amelyen keresztül az ügyfelek nem csupán adataikat, illetve befektetéseik alakulását tudják nyomon követni, de online tudnak szerzõdésmódosításokat végezni, sõt, elektronikus dokumentumokat is igényelni.

A back office területen a folyamatok egyszerûsítése, papírmentesítése és automatizálása volt fókuszban, így például egyre több esetben a kárszakértést követõen szinte azonnal megérkezhet az ügyfél számlájára a megítélt kifizetés a biztosítótól.

A szabályozási környezet változása kapcsán megemlítették, hogy a 2016-tól életbelépõ Solvency II kvantitatív felügyeleti adatszolgáltatások tesztelésére 2015-ben kerül sor. A kvantitatív felügyeleti adatszolgáltatások minõségének biztosításához újszerû IT megoldásokat, adatbázisokat és belsõ kontrollokat kell implementálni, amely informatikai szempontból kihívásokat jelent a biztosítási szektor szereplõi számára.