A biztosítók és kárszakértõk leggyakrabban az alkatrész importõrök adatai alapján mûködõ Audatex nevû (nem hatósági) rendszer alapján kalkulálják a várható javítási költségeket, amely az árak mellett a javítási idõ szempontjából is mankónként szolgál a biztosítóknak.
Az Uniqa szerint a nem biztosítók által kifizetett javításokat 20-40%-os engedménnyel végzik a szervizek ehhez képest, vagyis egy kettõs árszabásról van szó: a biztosítók felé mesterségesen magas a költség a magánemberek felé érvényesített árakhoz képest. Ennek következtében növekszik a készpénzes ügyek száma, amelyben a 27%-os áfát megspórolja az ügyfél, és a hivatalos biztosítói kárrendezést megkerülik.
Az Uniqa meg akarja szüntetni, hogy a biztosítós ügyfeleket hátrányosan különböztessék meg az árakon keresztül. Találtak ezért 5 független alkatrészkereskedõt, akik vállalták, hogy az Uniqánál bejelentett károk rendezése során az Audatexben szereplõ árakozhoz képest 10%-os kedvezményt adnak.
Az Uniqa azt közölte partnereivel, hogy a jövõben bárhonnan beszerezhetik az alkatrészeket, ám a biztosító a csak azt az összeget téríti, amelyet a kereskedõ partnereivel kialkudott – azaz a 10 százalékkal csökkentett értéket. A cég jelezte a partnereknek, hogy ha nem vállalják ezeket a feltételeket, a biztosító másik szervizbe viszi az autót. A félév során a 18 ezer esetbõl mindössze kétszer történt ilyen.
A biztosítók és a szervizek közötti vita az ügyfeleket nem érinti. Abban az esetben, ha a szerviz elvégezte a javítást a figyelmeztetés ellenére magasabb díjon javítja meg a kocsit és az ügyféltõl követeli meg a különbözetet – az Uniqa megtéríti a biztosítottnak.
Nemrég az Uniqa friss gyakorlatával kapcsolalatban érkezett valakitõl bejelentés a GVH-hoz. Ombudsmani jelentés is jelent meg az ügyben, amely azonban a biztosító álláspontja szerint tévedésen alapul.