SMS-ben szeretnének kommunikálni az ügyfelek a biztosítókkal
2015.03.18
Az ügyfelek részérõl igen jelentõs igény mutatkozik a szöveg-alapú kommunikáció, például az SMS-ben történõ megkeresés, tájékoztatás iránt, amely igényre a biztosítók nem igazán reagálnak – állítja egy iparági jelentés.

A vállalatok számára élõ hívások helyett szöveg alapú kommunikációt lehetõvé tevõ brit vállalat, a Text 4 Assist jelentése szerint az ügyfelek és vállalatok közötti kommunikáció ezen formája egyre növekvõ népszerûségnek örvend.

A társaság szerint húszból mindössze egy ügyfél jelezte, hogy biztosítója meg szokta keresni õt ajánlatokkal sms-ben, miközben a bankoknál minden negyedik ügyfél találkozott már ilyennel. Az vizsgált ágazatok közül a biztosítási szektor végzett a második legrosszabb helyen a szöveg alapú kommunikáció terén, egyedül a közszféra mutatott gyengébb eredményeket.

A banki és távközlési ágazatok ezzel szemben igen aktívnak számítanak SMS-üzenetek segítségével történõ ügyfél-kommunikáció terén.

A jelentés azt is megállapítja, hogy az SMS üzenetek és a mobil applikációk tekinthetõk a leghatékonyabb ügyfélszolgálati csatornának, az ügyfelek pedig az SMS-t jelölték meg a második legkedveltebb csatornának a különbözõ szervezettek való kapcsolatba lépés terén.

Az ügyfélszolgálati ügyek, a különféle riasztások, frissítések, terméktájékoztatók és a meglévõ szerzõdésekkel kapcsolatban az ügyfelek inkább SMS-ben szeretnének értesülni a felmérés szerint.

A Text 4 Assist szerint ettõl függetlenül természetesen mindig lesznek olyan kérdések, amelyekkel kapcsolatban az ügyfelek a telefonos megkeresést fogják elõnyben részesíteni, azonban nagyon sok ügyfélszolgálati ügyben, például mikor kell a szerzõdésüket megújítani, szívesebben lépnének kapcsolatba a biztosítójukkal sms-ben, vagy mobil applikáció segítségével.