Hosszú évekig tartó negatív trend után végre az életbiztosítások képezik a szektor növekedésének alapját, ami Burghardt szerint 2015-ben is így lesz. Az állami támogatásnak köszönhetõen továbbra is növekedni fognak a rendszeres díjas nyugdíjbiztosítások, emellett növekednek majd az egyszeri díjak is, elsõsorban a nem banki háttérrel rendelkezõ biztosítóknál.
A bõvülést meghatározó tényezõ lesz, hogy a szolgáltatási oldalon a biztosító miként reagál a gyorsan változó ügyféligényekre és -szokásokra. A rugalmasság, a gyors manõverezési képesség meghatározó jelentõséggel bír a biztosítási szektorban – véli Burgdhardt.
A biztosítási vezetõ szerint a szektor legnagyobb kihívása a jövedelmezõség növelése, hiszen a biztosítási adó bevezetése és a szabályozás szigorítása (pl. TKM) azt eredményezte, hogy a versenyképesség megtartása érdekében minimálisra csökkent a szektorban képzõdõ összes profit.
A brókerbotrányokkal kapcsolatban elmondta, hogy ezek sajnos az egész pénzügyi szektorra negatívan hatnak. A Vienna Life Insurance is kapott néhány tucat megkeresést, az ügyfelek leginkább az iránt érdeklõdtek, hogy a társaság áll-e bárminemû kapcsolatban a hírekben szereplõ brókercégekkel, illetve milyen vállalati kötvények vannak a portfólióban. Ezek mellett - érthetõ módon - legtöbben tulajdonosi háttérre voltak kíváncsiak, az érdeklõdõk számára érezhetõen megnyugtató volt, hogy Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb biztosítótársasága áll mögöttünk – tette hozzá Burghardt.
A brókercégekkel szemben kialakult bizalmatlanság következményeként van is egyfajta átrendezõdés a bankok és a biztosítók irányába. A biztosítóknál a hosszú távú megtakarítások kiváló helyen vannak, hiszen a biztosítók az ügyfelek által befizetett díjakat transzparens módon, egyszerû eszközökbe fektetik be, és számos olyan befektetési eszközt kínálnak az ügyfelek számára, melyek közép- és hosszabb távon stabilan a banki hozamok felett teljesítenek.
Burghardt szerint ugyanakkor a felügyeleti mechanizmusokat tovább kell fejleszteni, ami persze nem jelent egyértelmû túlszabályozást, hanem inkább finomhangolást, "együttélést" a piaccal.
Biztosítók esetében három különbözõ szereplõ õrködik az ügyfelek pénze felett: a biztosító, a letétkezelõ és az alapkezelõ. Ezek mindegyike naponta értékeli és egyezteti a befektetések értékét, illetve azt, hogy az ügyfelek pénzének befektetése megfelel-e a befektetési politikában leírtaknak. Ráadásul a jogszabályok sem engedik, hogy biztosítóként olyan kockázatos eszközökkel foglalkozzunk, mint amilyenek például a tõkeáttétes mûveletek, illetve származtatott termékekbe sem fektethetünk. Elsõsorban tehát a befektetésben közremûködõ nagy, auditált cégek, másrészt pedig a transzparencia és az erõs tõkeháttér biztosítja a nyugalmat az ügyfeleknek – mondta Burdhardt Csaba.