Az ügyfelek többsége biztosítások esetében is digitálisan szeretne ügyeket intézni, azonban egyelőre csalódottak e tekintetben – derül ki a Deloitte felméréséből, amit a MABISZ 11. szakmai konferenciáján mutattak be.
A jövő biztosításai, a biztosítás jövője címmel tartott előadást a MABISZ konferencián Warszewski Marcin, a Deloitte Digital igazgatója, bemutatva egy nemrégiben készült felmérés eredményeit. A kutatás szerint a tipikus ügyfél – akit Hannaként személyesített meg - digitálisan szeretne ügyet intézni biztosítások esetében is, azonban egyelőre nem igazán elégedett ebben a tekintetben. Az egyes iparágak közül a magyar ügyfelek a magánegészségügyi szolgáltatókkal a legelégedettebbek, az állami egészségüggyel a legkevésbé, és sajnos a sor utolsó előtti helyén állnak a biztosítók. Különösen elégedetlenek, mikor arról akarnak dönteni, hogy milyen biztosítást válasszanak. Itt négy dolog fontos az ügyfeleknek, az egyszerűség, az átláthatóság, a rugalmasság és az adataik biztonsága.
Új digitális termékekre és szolgáltatásokra van szükség ahhoz, hogy a digitális technológiákban jártas ügyfeleket megnyerjék a biztosítók. Emellett valós idejű interakciók is szükségesek, amibe az ügyfélkövetés, a személyre szabottság is beletartozik. Az értékesítésnek is digitálissá és többcsatornássá kell válnia, ahol az értékesítőknek is digitális eszközöket használnak az ügyféladatok fejlett analitikai elemzésére. A lehetőségek, megoldások között emelte ki Marcin a white label szolgáltatókkal való partnerségeket is, hiszen így inkumbens szereplőként arra tudnának fókuszálni a biztosítók, amiben a legjobbak, a biztosításra.