A KSH adatok alapján, Magyarországon 3, 8 millió gépjármû van forgalomban, emellett közel 812 000 casco szerzõdést tart nyilván a Mabisz. Ez nagyságrendileg 21 százalékos penetrációt jelent csupán, és ez az arány 2000 óta nem változik érdemben.
Pedig 2014-ben jó évet zárt az autó piac; az új és a használt autók eladása egyaránt nõtt 2013-hoz képest. Tavaly több mint 67.000 új személygépjármûvet adtak el, ez 20 százalékos bõvülést jelent 2013-hoz képest a Magyar Gépjármûipari Egyesület és a Jato Dynamics adatai szerint. Ugyanígy pozitív évet könyvelhetett el használtautó piac; 2014-ben 491.926 személyautót adtak el a Datahouse szerint, ami 10 százalékkal több, mint 2013-ban.
A jármûértékesítés növekedése kihatott a cascora is; a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az elõzõ év azonos idõszakához képest (2014:64 098 190 Ft) míg a szerzõdések darabszáma is 800 439-rõl közel 812.000-re bõvült. „Tavaly minimális díjemelés is volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Manapság akár már havi 5-6 ezer forintért is találunk teljes körû cascót.”– mondta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.
A Genertel telefonos lekérdezésébõl az derült ki, hogy a válaszadó autósok döntõ többségének; - közel 90 százalékuknak! - fontos szerepet játszik az ár a döntés meghozatalnál: ezek közül a 30% mondta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy-egy casco biztosítás mellett, azaz a legolcsóbbat választja, 59%- pedig ott köti meg biztosítását, ahol már meglévõ egyéb biztosításai révén kedvezményt kap az árból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a a biztosító ismertségét, a „brandet”, amikor döntést hoz.
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes megkötni; nem meglepõen, a válaszadók 78%-a válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körû biztonságot nyújtó cascot, csupán 12% szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10% szerint csupán lopáskárra biztosítást kötni.
Nem adott meglepetésre okot az sem, hogy a Genertel felmérésben megkérdezettek közül a válaszadók 40%-a bármilyen korú, 33% pedig 5-8 éves autóra is kötne casco biztosítást és csak 19% szerint lenne bõven elég új autók esetében erre pénzt szánni.
A kiegészítõ casco termékekre vonatkozó válaszok alapján vegyes kép körvonalazódik ki az autósok között: a válaszadók 56 százaléka választ valamilyen kiegészítõ biztosítást a cascoja mellé, 44 százalék azonban semmit.
Azok közül, akik kötnek kiegészítõt; a többség ( 22%) assistance-ra (a biztosított gépjármû önhiba, mûszaki, vagy balesetbõl eredõ meghibásodása, üzemzavara miatti menetképtelensége esetén nyújt segítséget) , 16% avulás mentességre (a biztosított mentesül az értékemelkedés megfizetésétõl abban az esetben, ha a casco terhére javítják az autót), 12% poggyászlopásra (lezárt gépjármûbõl ellopott általános ingóság kártalanítása) és 6% kölcsön gépjármû szolgáltatásra (lopás vagy totálkár esetén pót autó biztosítása) ír alá.
„Ezekkel a kiegészítõ szolgáltatásokkal együtt a casco biztosítás teljes körû megoldást nyújt azokra a kockázatokra, félelmekre, amelyekkel a gépjármû-tulajdonosok nap, mint nap szembesülnek.” – tette hozzá Csikós Dániel.