A mûködési eredmény 304 millió euróra emelkedett, 3,1 százalékkal bõvült az elmúlt év hasonló idõszakához képest, a Hollandiában zajló költségcsökkentési programnak és az alacsonyabb hitelfinanszírozási költségeknek köszönhetõen. A nettó eredmény 485 millió euróra nõtt a 2014. elsõ negyedévi 215 millió euró veszteséggel szemben.
Az NN Csoport törzsrészvényenként 0,57 euró osztalékot javasolt, amit a 2015. május 28-i közgyûlésen hagyhatnak jóvá a tulajdonosok.
Az elsõ negyedévben megkötött új életbiztosítások értéke 498 millió euróra emelkedett, ami változatlan árfolyamok mellett számolva 10,9 százalékkal magasabb az elõzõ év hasonló idõszakának adatánál, részben egy holland nyugdíjpénztár kivásárlása miatt is.
Az NN Csoport kezelt vagyona közel 21 százalékkal, 203 milliárd euróra nõtt, leginkább a tõkepiaci árfolyamok emelkedésének következtében. A piaci mûveletek hatására erõsödött a társaság tõkepozíciója, az IDG-szolvencia ráta 335 százalékra emelkedett, míg a holding kapitalizációja 1,4 milliárd euró volt. A tõkehelyzet javulását tükrözi, hogy Standard & Poor’s 2015 februárjában egy fokozattal javítva A- értékelést adott az NN Csoportnak, míg a Moody’s a társaság Baa2 minõsítésének kilátását negatívról stabilra változtatta.
„Elégedettek vagyunk a ma közzétett kedvezõ eredményekkel, amelyek jól tükrözik stratégiai céljaink megvalósítása iránti elkötelezettségünket. A mûködési eredményünk az elsõ negyedévben 3 százalékkal 304 millió euróra nõtt, miközben az új szerzések közel 11 százalékkal emelkedtek” – emelte ki az eredményeket kommentálva Lard Friese, a társaság vezérigazgatója. Hangsúlyozta: az európai üzletág esetén a fókuszt a biztosítási védelmet nyújtó termékekre helyezik, amelyek nagyobb növekedést ígérnek.
Az európai üzletágban a díjalapú bevételek 132 millió euróra nõttek (a 2014. év elsõ negyedévében elért 128 millió euróval szemben), ami a cég értékelése szerint jól tükrözi a régió életbiztosítási védelmet nyújtó termékek felé való elmozdulását. Ennek az iránynak megfelelõen az NN Biztosító Magyarországon új moduláris kockázati és egészségbiztosítási termékkel, az Életút programmal lépett a piacra, amely az anyagi segítségen túl orvosi asszisztencia szolgáltatást is kínál.
Az elsõ negyedévben a Csoport üzleti egységeinek döntõ részénél – így Magyarországon is – sikeresen lezajlott az új NN márkanév bevezetése. Az NN Európában és Japánban helyi kampányokkal hívta fel a figyelmet a névváltozásra, és az új márkaígéretre, amelynek mottója: “Ön számít”.