Ezek a Generali tervei a következő 3 évre
2022.01.04

Az Assicurazioni Generali igazgatótanácsa nemrég jóváhagyta a csoport új hároméves stratégiáját, melyet Lifetime Partner 24: Driving Growth névre kereszteltek. A terv fenntartható növekedést biztosít a Generali alapvető és feltörekvő üzletágaiban, és a 2016 óta létrehozott erős alapokra épít.

Az új terv alapja a Generali töretlen elkötelezettsége, hogy élethosszig tartó partnere legyen a több, mint 68 millió ügyfelének. A személyre szabott termékekbe, a digitálisan támogatott tanácsadásba és a még jobb ügyfélélménybe történő beruházások révén a Generali és 165 000 ügynökből álló globális hálózata még közelebb kíván kerülni az ügyfelekhez.

A terv értelmében a Generali javítja nyereségprofilját, növeli az életbiztosítási üzletág jövedelmezőségét, 1,1 milliárd eurót fektet be a technológiába és a digitális átalakulásba, növeli a harmadik féltől származó vagyonkezelési bevételeket és tovább javítja a hatékonyságát. Ezentúl 2024-ig 25%-kal csökkenti a vállalati befektetési portfólió szén-dioxid-kibocsátását, és 2024-ig évi átlag 5-7%-kal (CAGR) növeli a fenntartható termékek bruttó díjbevételét.

Philippe Donnet, a Generali csoport vezérigazgatója elmondta: „A Generali hosszú ideje tartó Lifetime Partner elkötelezettsége ügyfeleinket helyezi minden tevékenységünk középpontjába. Új tervünk keretében ezt az elkötelezettséget a következő szintre emeljük, és megerősítjük, hogy a Generali ügyfélközpontú és adatvezérelt újítóként működik.

Néhány kulcsfontosságú pont

  • A Generali továbbra is növeli nem-életbiztosítási bevételeit, és növeli piaci részesedését a jelentős növekedési potenciállal rendelkező területeken, ideértve a kkv-kat, az egészségügyet, az időskori ellátást Európában, valamint az utazást az Egyesült Államokban.
  • Az életbiztosítási szegmensben a csoport emellett növelni fogja a technikai nyereséget, amit hatékony költségkezelés, a folyamatos költségfegyelem, valamint az ázsiai üzletágakba irányuló befektetések fognak alátámasztani.
  • A tervek szerint a tőkét nyereséges növekedési kezdeményezésekre fogják átcsoportosítani. A Generali olyan lehetőségeket fog megcélozni, amelyekkel megerősítheti biztosítási vezető szerepét Európában, és kiterjesztheti jelenlétét az ázsiai piacokon is.
  • A digitális és technológiai beruházások a tervidőszak alatt összesen 1,1 milliárd eurót tesznek ki, ami 60%-os növekedést jelent az előző stratégiai ciklushoz képest. Ez magába foglalja a Generali élethosszig tartó partnerkapcsolati modelljébe történő további befektetéseket, hogy általuk növelje az ügyfélértéket.
  • A csoport emellett a megosztott platformok és az új adatkapacitások bővítésébe, valamint az intelligens automatizálási és AI technológiák szélesebb körű bevezetésébe is befektet. Ez csökkenteni fogja a költségeket és javítani fogja a Generali működési tőkeáttételét - támogatva a Csoport költség/bevétel arányának 2,5-3,0 százalékpontos javulását.
  • Egy új, 250 millió eurós insurtech kockázati alap lehetővé teszi a Generali számára, hogy kihasználja a nagy potenciállal rendelkező lehetőségeket. A csoport egy új digitális műveletet is elindít, hogy nagyobb részesedést szerezzen a digitális profitforrásokból Európában.
  • A Generali a Net-Zero Asset Owner Alliance tagjaként vállalt kötelezettségeivel összhangban 2024-ig 25%-kal csökkenti a vállalati befektetési portfólió szénlábnyomát, és 2021 és 2025 között 8,5-9,5 milliárd euró értékben új zöld és fenntartható befektetéseket hajt végre. A Csoport emellett elkötelezett abban, hogy nem biztosít többé olaj- és gázipari tevékenységeket.
  • A Lifetime Partner 24: Driving Growth során a Csoport az ügyfélközpontú teljesítményalapú kultúrájának fejlesztésére, valamint a kompetenciák fejlesztésére összpontosít, amely magában foglalja az alkalmazottak 70%-ának új, digitális és stratégiai készségekkel való továbbképzését 2024-ig.
  • A Generali hisz az esélyegyenlőségben, támogatja az sokszínűséget és törekedni fog arra, hogy a tervidőszak végére a vezető pozíciók 40%-át nők töltsék be.
  • Továbbá a vállalat elkötelezett amellett, hogy új, fenntartható és kiegyensúlyozott hibrid munkamodelleket alkalmazzon valamennyi egységében, amelyek a „következő normális" időszakban fontos előnyöket biztosítanak munkavállalói és érdekelt felei számára.