A Generali nyerte az idei Szolgáltatásminõségi Versenyt
2011.09.19
Idén nyolcadszor nyílt meg a Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által szervezett, a piac csúcstalálkozójának számító rendezvényen a hazai biztosítók és biztosítási alkuszok vitatják meg és keresnek közösen megoldásokat a biztosítási piac aktuális kérdéseire és problémáira. A konferencia nyitónapján átadták a biztosítók között zajló Szolgáltatásminõségi Verseny díjait is.

A szakmai berkekben immár évek óta komoly elismerésnek tekintett díj azokat a biztosítókat illeti, amelyek a független alkuszok véleménye szerint az elmúlt egy évben a legszínvonalasabb szolgáltatást nyújtották. Az idei évben öt kategóriában szavazhattak a független közvetítõk. A korábbi években felállított kategóriák – személybiztosítások, gépjármû-biztosítások, lakossági, illetve vállalati vagyonbiztosítások – mellett az idén egy általános kategóriát is bevezetett a szövetség. A legtöbb alkuszi szavazattal járó elsõ díjat idén mindegyik kategóriában a Generali-Providencia Biztosító Zrt. nyerte el.

Az egyes kategóriákban a dobogós helyezéseken az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt., az Allianz Hungária Biztosító Zrt és az Uniqa Biztosító Zrt. osztozott.

Az idei kiállításra több mint hétszáz vendég regisztrálta magát a szakma legkülönbözõbb területeirõl. A nyitónap elsõ részében a biztosítási piacot érintõ jogalkotási aktualitásokat ismerhették meg a résztvevõk. Ezúttal lehetõség nyílt közvetlen forrásból nem csupán a hazai, hanem az uniós jogalkotás törekvéseit is megismerni. A területet vezénylõ EU bizottsági szervezet magyar munkatársa, Fridély Ágnes a konferencián megerõsítette: az unió egyik központi törekvése a tájékoztatás erõsítése különösen az olyan összetett biztosítási termékek esetén, amelyek biztosítási szolgáltatásaikat megtakarításokkal ötvözik.

Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke nyitóbeszédében kiemelte: „Meggyõzõdésem, hogy a tájékozott ügyfelek, a tudatos vásárlók körének bõvítése nemcsak jogalkotói, fogyasztóvédõi akarat, hanem a biztosításpiaci szereplõk hosszú távú üzleti érdeke is. Ez az a kör ugyanis, amelyik a legkönnyebben felismeri, hogy elemi érdeke tevékenységét, vagyonát, életét biztosítással védeni. A fogyasztói ismeretek bõvítése persze több szintû tevékenység, és nem hiányozhat belõle az állami szerepvállalás sem.”

A konferencia második napján a legmeghatározóbb hazai biztosítótársaságok vezetõ képviselõi szólalnak fel. A keddi napon pedig többek között szûk másfél hónappal az újabb kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási (KGFB) kampány kezdete elõtt vitatja meg a szakma részletesen a kötelezõ, valamint az öngondoskodáson alapuló gépjármû-biztosításokkal kapcsolatos fejleményeket, problémákat, törekvéseket és feladatokat.