Matthew Josefowicz nyitóelõadásában azt mondta, hogy 2015 lehet az az év, amikor „a jövõ megérkezik a biztosítási ágazatba”.
A Novarica által korábban megjósolt trendek kezdenek beérni. Ezek közé tartozik többek között az is, hogy az internetes keresõóriás belép a biztosítási piacra, ami idén meg is történt, amikor a Google elindította ár-összehasonlító oldalát, a Google Compare oldalt. Azt is megjósolta korábban a Novarica, hogy a viselhetõ okoseszközöknek mérhetõ hatása lesz az élet- és egészségbiztosítási piacra, ami a fejlettebb piacokon már érzékelhetõ is. Emellett számos biztosító ma már az internethez kapcsolódó eszközök, az Internet of Things felé is lépéseket tesz, ami szintén forradalmasíthatja a biztosításokat. Ez elsõsorban azzal magyarázható, hogy a beépített érzékelõk hatalmas mennyiségû adatot termelnek, amely mélyebb betekintést enged számukra a kockázatok megértésébe, és csökkentésébe. Szintén bejött a Novarica azon prognózisa is, hogy egyre több biztosítási konstrukciónál kerül elõtérbe az online értékesítés – állította Josefowicz.
A szakértõ szerint a biztosítás mindig is információtechnológiai problémának számított, még a 18-19. században is, hiszen az egész arról szól, hogy miként lehet információkat megszerezni egy jövõbeli kockázattal kapcsolatban, hogy azt be lehessen árazni. Mára azonban teljesen új elvárásoknak is meg kell felelniük a biztosítóknak, méghozzá az értéklánc teljes hosszán – tette hozzá Josefowicz – ahol ráadásul a felhasználói élmény javításának egyre nagyobb szerep jut.