A károk többsége ezúttal is vagyonkár, és az eddig regisztrált eseteknél az úgynevezett viharkárok és felhõszakadásból eredõ károk a legjellemzõbbek, de a villámlás és jégverés is nagy számban okozott problémát a Generali ügyfeleinek.
A kárbejelentések zöme Budapestrõl érkezett, ahol az Idõkép információ szerint 90 mm esõ zúdult az utcákra, ami több mint a havi csapadékmennyiség.
A Generali kárszakértõi továbbra is a fõvárosból számítanak nagyszámú bejelentésre –ahol sok helyen még most is szivattyúzzák a vizet –, és ennek megfelelõen összpontosítják majd kapacitásukat, hogy a jelentõsen megnövekedett kárbejelentéseket is fennakadás nélkül tudják fogadni. Emellett a gördülékeny ügyintézés érdekében a Generali ügyfelei élhetnek az online kárbejelentés lehetõségével is.
A kárszakértõk jelentkezéséig, akik igyekeznek a bejelentést követõ 24 órán belül felvenni a kapcsolatot a károsultakkal, javasolt a további károk megelõzése érdekében a szükséges kárenyhítést elvégezni, illetve a Generali szakemberei javasolják, hogy ha lehet, készítsünk digitális fotókat a károkról, és õrizzük meg a sérült vagyontárgyakat.