Néhány éven belül a bankokban köthetik a biztosítások többségét
2015.09.14
A hazai biztosításoknak immár jóval több, mint harmadát bankfiókban kötik. A bankbiztosítás több tõrõl fakad: volt, hogy bankok hoztak létre biztosítókat, más bank a stratégiai együttmûködést választotta. E két stratégia ötvözete az Erste Biztosító – írja Raveczky Zsolt elnök-vezérigazgató a Privátbankár.hu oldalon.

A bankbiztosítás számos elõnyt biztosít az ügyfelek számára: egyfelõl roppant kényelmes egy olyan helyen megkötniünk a biztosítást, ahol egyéb pénzügyeiket már korábban is intézték, ismerik a tanácsadót, így mind az õ személye, mind a bank felé már eleve rendelkeznek azzal a bizalommal, ami a biztosításkötésnek is fontos feltétele.

Legalább ennyit számít az, hogy a tanácsadó is jól ismeri már az ügyfelet, a kockázatérzékenységét, befektetési ismereteit, emiatt mélyebb, sokkal személyesebb, egyedi kiszolgálást kaphat, mint más csatornákon.

Ám költségoldalon sem jár rosszul a bankfiókban: egyrészt ma már komoly keresztkedvezmények vehetõk igénybe, másrészt a bankfiók eleve a biztosítási piac legolcsóbb személyes értékesítési csatornája, hiszen a kiterjedt, sok ügyfelet és a képzett tanácsadókat alkalmazó hálózatot a bank mûködteti. E költségmegtakarítás elõnyeit pedig az alacsonyabb díjakon keresztül az ügyfél is megérzi.

De a bankok sem járnak rosszul ezzel az új szolgáltatási területtel: így egyrészt eleget tudnak tenni annak az igénynek, hogy az ügyfelek minél teljesebb pénzügyi kiszolgálást kapjanak a fiókokban, másrészt ma már a bankfiókokban kötött szerzõdések is érezhetõ bevételt jelentenek a bankoknak.

Ez tehát tipikusan egy olyan terület, amely minden érintett szereplõnek elõnyös. Így aztán nem csoda, hogy mára már a megkötött összes hazai biztosítás közel 40 százaléka bankfiókban születik.

A bankbiztosítási termék- és ügyfélkör folyamatosan bõvül, igaz, ma is az életbiztosítások vannak túlsúlyban, és magánügyfelek kötik a legtöbb szerzõdést. Egyre több azonban az utasbiztosítás is, és a nem-életbiztosítási termékek közül a lakásbiztosítások is szép növekedést mutatnak – párhuzamosan a lakáshitelezés újbóli felfutásával. De ma már a kisvállalkozási számlavezetéshez kapcsolódóan a kisebb-nagyobb cégek is megtalálják a nekik szóló különféle vállalkozói biztosításokat.

A bankbiztosítási piacon a kínálat számos irányba tud még továbbfejlõdni. Az Erste temetkezési biztosítása például pontosan azt az 50 feletti korosztályt célozza meg, amely elõtérbe helyezi a személyes banki kapcsolatokat. Ilyen, speciálisan erre a csatornára fejlesztett termékekkel már a közeli jövõben is egyre gyakrabban találkozhatunk majd.

Különösen az úgynevezett prémium szegmens ügyfelei számíthatnak arra, hogy egyre több speciális termékkel egészíthetik ki meglévõ pénzügyi portfoliójukat. Körükben már most is jó keresletnek örvendenek a folyamatos díjas termékek csakúgy, mint például az egészségbiztosítási termékek.

A bankbiztosítás fejlõdésének ütemét és irányát látva az Erste elnök-vezérigazgatója jó esélyt lát arra, hogy 4-5 éven belül a biztosítások többségét (50+ százalék) már pénzintézeti értékesítés keretében kötik majd meg.