A MABISZ VI. Nemzetközi Biztosítási Konferenciáján bemutatott felmérésbõl kiderül, hogy a megkérdezettek jelentõs része nem tud pontosan különbséget tenni az egészségbiztosítás, a balesetbiztosítás, az életbiztosítás és az egészségpénztár intézménye között – hívta fel rá a figyelmet Hídvégi Áron, a Századvég Alapítvány Közvélemény- és Piackutatási igazgatója. A hazai lakosság a biztosítási termékek közül átlagosan négyféle biztosítási terméket ismer, és a háztartások jellemzõen átlagosan 3-4 féle biztosítási termékkel rendelkeznek.
A friss felmérés adatai azt mutatják, hogy a megkérdezettek szerint nem a hálapénzzel van a legnagyobb probléma a magyar egészségügy területén. A válaszadók 33 százaléka jelentõs problémának gondolja a várólisták hosszát, 27 százalékuk pedig az orvosok és ápolók számának növelését tartja kiemelten fontosnak. A 40 és 60 év közöttiek, az iskolázottak, valamint a magas jövedelmûek 74 százaléka is úgy nyilatkozott, hogy adott már hálapénzt egészségügyben dolgozó személynek.
A megkérdezettek 28 százaléka vélekedett úgy, hogy a közeljövõben szándékozik kötni kiegészítõ egészségbiztosítást, és 43 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy biztosan nem fog ilyet kötni. A termék iránt a legnagyobb nyitottság a 40 és 49 év közötti, diplomás és magas jövdelmûek körében tapasztalható. Az összes válaszadó közül 58 százalék volt az, aki hajlandó lenne havonta, átlagosan közel 6900 forintot fizetni egy széles körben elérhetõ, kiegészítõ egészségbiztosításért, ha az a szabad orvosválasztást, a várakozási idõ nélküli ellátást, illetve a betegút megszervezését biztosítaná számára.
„Az õszi felmérés tapasztalatai megerõsítették azt a korábbi kutatási eredményt is, mely szerint a lakosság a pénzügyi intézmények közül a biztosítókban bízik meg leginkább. Jelen felmérés alátámasztotta azt a feltételezést, hogy széleskörû tájékoztatásra van szükség az egészségbiztosításokat illetõen Magyarországon. Szövetségünk ezért is döntött úgy, hogy az idei MABISZ konferencia egyik kiemelt témája éppen az egészségbiztosítás lesz. A MABISZ a jövõben még nagyobb hangsúlyt helyez a lakosság tájékoztatására – hangsúlyozta Molnos Dániel, a MABISZ fõtitkára.
A konferencián bemutatott eredmények két reprezentatív kutatás tanulságait összegezték. Az elsõ 2015. április-májusban készült, ennek legfontosabb témái a biztosítók iránti bizalom, illetve a felelõsségbiztosítás voltak. A második, a 2015. szeptember-októberi idõszakban készült felmérés fókuszában az egészségbiztosítások áltak.