Új stratégiára van szükség az életbiztosítási ágazatban
2011.09.28
A LIMRA amerikai, biztosítási- és pénzügyi szektorban tevékenykedõ kutatói- és konzultációs szervezetének legfrissebb tanulmánya szerint az USA biztosítási szektora sosem látott lejtmenetben van, fõleg ami a családok életbiztosításait illeti. A helyzet azt sugallja, új stratégiákat kell bevetni az ágazatban.

Egy 2010-es felmérés szerint az amerikai háztartások fele, ami körülbelül 58 millió családot jelent, úgy vélekedett, hogy jóval nagyobb életbiztosítási lefedettségre lenne szükségük, ami a LIMRA szerint hozzávetõlegesen 17,5 ezer milliárd dollárnyi kiesés a biztosítóknak.

A tanulmány külön számolt azokkal az amerikai háztatásokkal, amelyek bevallottan vállalták, hogy nincsenek megfelelõen biztosítva, és azokat, akik tervezték az elkövetkezendõ 12 hónapban, hogy életbiztosítást kötnek.

Az úgynevezett „x generációban”születettek (azaz akik az 1960-as évek végén születtek), nagyobb számban tervezték a biztosításkötést, mint a késõbb született generációk tagjai, ennek legfõbb oka, hogy nagy részük házas, és gyakori a 18 éven aluli gyermek a családban.

A mostani felmérés 4 fõ okot talált arra, hogy miért nem kötnek az emberek életbiztosítást:
Az elsõ ok, hogy a családoknak nem elsõdleges, fontosabb kiadásaik vannak, nem engedhetik meg maguknak. A másik ok a tájékozatlanság: 44 százaléka azoknak, akik bár szükségét érezték, hogy életbiztosítást kössenek, nem tették meg, mert „nem tudták, hogy kell.”

Az következõ indok a biztosítás megkötésének halogatása, a körülményes papírmunka elkerülése volt. A LIMRA adatai alapján a következõ évben biztosítást tervezõk 54 százaléka egyszerûen „nem kerített rá még sort.”

Egy harmaduk pedig azt kifogásolta, hogy semmilyen illetékes nem kereste fel õket az üggyel kapcsolatban.

A felmérés azt is vizsgálta, mi a fõ motiváció biztosításkötés esetén, és arra az eredményre jutott, hogy a biztosításkötõk célja legtöbbször az, hogy haláluk után hozzájárulhassanak a túlélõk költségeihez, a temetéshez, a bevételkieséshez.

45 százalék pedig valamilyen nagyobb volumenû esemény, például házasság, válás, gyermekvállalás vagy egy közeli hozzátartozó elvesztése esetén dönt az életbiztosítás mellett.

A tanulmány szerzõje, Cheryl Retzloff hangsúlyozta, hogy az életbiztosítási szektor jelenleg rengeteg lehetõséget rejt magában pénzügyi szakemberek számára, hiszen az aktuális 35 milliónyi alulbiztosított háztartások fele latolgatja a biztosításkötés lehetõségét a jövõ évre vonatkozóan.