6,7 milliárd dollár bevételt szereztek tavaly a biztosítási ár-összehasonlító oldalak
2022.05.09

A biztosítási piacterek, vagyis a biztosítás-összehasonlító oldalak bevételei 2021-ben körülbelül 6,74 milliárd dollárt értek el - derül ki az Insuramore által elkészített elemzésből.

A kutatás globálisan 339 olyan online márkát azonosított, amely részben vagy egészben a biztosítási piacterek tevékenységére összpontosít, és több mint 250 olyan vállalatcsoportot, amelyek egy vagy több ilyen márkát birtokolnak. E csoportok közül a vezető 100 csoport piaci részesedése nagyjából 97,6% volt 2021-ben, melyek közül a brit ComparetheMarket.com ár-összehasonlító oldalt tulajdonló BHL Holdings számít piacvezetőnek. A második és harmadik és ötödik legnagyobb szereplő (rendre: eHealth Insurance Services, EverQuote és LendingTree) szintén az USA-ban működnek, míg a negyedik (CHECK24 Gruppe) Németországban.

A legtöbb biztosítási piactér brand az Egyesült Államokban található, bár ez inkább az amerikai biztosítási piac méretének, mintsem ezen értékesítési modell jelentősénének köszönhető. Az USA-t Franciaország, az Egyesült Királyság, Németország és India követi. Ez az öt ország együttesen 126 márkának ad otthont. Az összes azonosított márka alig több mint 70%-a az, amelyik kizárólag biztosítási termékek összehasonlítására szolgál, a többi között akadnak olyanok, amelyek más pénzügyi termékeket (pl. betétek, hitelek) is kínálnak, illetve olyanok, amelyek nem-pénzügyi szolgáltatások (pl. energia, távközlés) piactereként is működnek.

A biztosítási piacterek a biztosításértékesítési rendszerek szerves és egyre elterjedtebb részévé váltak, mióta a 21. század első éveiben az első úttörők megjelentek. Mindazonáltal nem biztos, hogy ezek a piacok a jövőben is virágozni fognak. Kérdés, hogy a már működő biztosítási piacterekre milyen hatással lesz a MI-alapú digitális közvetítők új generációjának megjelenése. Az ilyen közvetítők egyes piactereknél jobban képesek a megfelelő terméket a megfelelő (digitális) helyen, a megfelelő áron és a leghatékonyabb promócióval biztosítani egy adott ügyfél számára, különösen azon ügyfelek esetében, akiknek a biztosítási igényei akár csak kis mértékben is, de eltérnek a szokásostól.