Egyre népszerûbb a kiterjesztett garancia biztosítás
2015.12.02
A karácsonyi szezonban jóval több mûszaki cikket értékesítenek az áruházak, ami a biztosítóknak is jó, egyre népszerûbb ugyanis a kiterjesztett garancia – írja a vg.hu. A nagyobb piaci több százezer szerzõdést kezelnek már, és számuk folyamatosan nõ.

A több százezer szerzõdést kezelõ Cardif és az Union mellett más biztosítók is felvették ezt a terméket: a Groupama például tucatnyi kereskedõvel áll szerzõdésben, az Aegondirekt.hu oldalon pedig a vásárlás után is lehet ilyet kötni.

Tartós fogyasztási cikkeknél a gyári és bolti garanciák sokszor csak egy évre szólnak, a biztosítók azonban akár öt évre is hajlandók kiterjeszteni a gyártói garanciát. Emellett biztosítást lehet kötni olyan kárra, amelyre a gyári garancia nem vonatkozik, például a töréskárra, vízkár miatti sérülésekre, lopásra és rablásra is.

Jelenleg az eladott szórakoztatóelektronikai termékek mintegy 50 százalékára ajánlanak kiterjesztett garanciát, de látunk még mozgásteret – válaszolta a lapnak Maják Viktor, az Union kommunikációs igazgatója. A tapasztalatok szerint 20-30 ezer forintos értéktõl már érdemes lehet biztosítást kötni, ez alatt a fix költségek túl magasak. Felsõ határ is lehet, a 300 ezer szerzõdést kezelõ Cardif például maximum kétmillió forintos árig vállalja a mûszaki cikkek biztosítását. Az Union ügyfelei egyébként általában 30–150 ezer forint közötti árukra vesznek ilyen kiegészítõt.

A Media Marktnál, amely a Cardif termékeit kínálja, leginkább a háztartási nagygépekre, tévékre, telefonokra és tabletekre kötnek biztosítást, de kínálják a szolgáltatást szórakoztatóelektronikai eszközökre, fényképezõgépekre és egyes kisgépekre is. Van olyan mûszaki cikk, amelyikbõl minden negyedik mellé eladnak egy biztosítást is.

A biztosítások díja 2-3 ezer forintnál indul, és a termékek árához igazodik, de az árucikk sérülékenységét is figyelembe vehetik. A Cardifnak már pontos képe van egyes készülékek tartósságáról és az ügyfelek használati szokásairól is.