A Generali Biztosítónál 2015 októberéig több mint 250 ezer kárt jelentettek, 25 milliárdos értékben. Az átlagos napi közel 850 bejelentés 80 millió forint körüli kárösszeget tesz ki, azaz a Generali átlagosan 2 percenként rendez egy káresetet.
„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a kárrendezés idõtartamát tekintve is a legjobbak közt vagyunk: kárszakértõink 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsultakkal, a vagyonkárok nagy részét pedig átlagosan két napon belül le is zárják. Sõt, a valós idejû kárrendezésünknek köszönhetõen egyes esetekben perceken belül átutaljuk a kártérítést a károsult számlájára” – mondta Szikszai József, a Generali Biztosító vagyon- és gépjármû-kárrendezési igazgatója.
A jelentett káresetek háromnegyedét idén ismét a vagyonkárok tették ki, 14,5 milliárd forintot megközelítõ értékben. Ezek többségét – októberig nagyságrendileg 170 ezer káresetet – az egyéni lakás- és társasházi biztosítások terhére jelentették be az ügyfelek, a Generali pedig több mint 7,5 milliárd forintot fizetett ki nekik. A kifizetések 37%-a vezetékes víz által okozott problémákhoz, 33%-a pedig elemi károkhoz köthetõ. Az ingatlanokat érintõ káresetekbõl közel 60 ezret Budapesten regisztráltak 3 milliárd forint körüli értékben, de kiemelkedõen sok kárbejelentés érkezett Pest, Csongrád és Borsod-Abaúj-Zemplén megyébõl is.
2015 elsõ 10 hónapjában a Generalinál jelentett élet-, baleset- és egészségbiztosítási káresemények száma megközelítette a 20 ezret. A kifizetett összeg csak eddig közel 2 milliárd forintot tett ki idén. Ugyanebben az idõszakban már közel 10 milliárd forintot térített a biztosító gépjármûkárokra. A vezetõ károkok közt továbbra is az ütközések és a koccanások a legjellemzõbbek.
Autókár, csonttörés, tûzeset és betörés: ünnepekkor leginkább ezek száma ugrik meg látványosan - állítja a Generali.