Hiányosan tájékoztatta szerzõdéskötés elõtt ügyfeleit az NN Biztosító
2016.01.14
Az MNB 12 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra annak életbiztosítási szerzõdéskötési gyakorlata miatt. A jegybank munkatársai által kötött próbaügyletek során a biztosító egyes esetekben az ügyleti döntéshez szükséges dokumentumokat nem adott át, lényegi információkat nem közölt, sõt egy alkalommal a fogyasztói szándéktól eltérõ szerzõdés megkötését szorgalmazta - írja közleményében az MNB.

Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi vizsgálat keretében próbaügylet-kötéseket végzett az NN Biztosító Zrt.-nél, amelyek során a biztosító szerzõdéskötési gyakorlatát közvetlen tapasztalatokat szerezve kívánta feltérképezni. A vizsgálat több próbaügylet kapcsán megállapította, hogy a biztosító megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára, valamint az életbiztosítási szerzõdések tekintetében a szerzõdések megkötését megelõzõ tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket.

A próbaügylet-kötések keretében az NN Biztosító Zrt. nem biztosította, hogy az elektronikus úton történõ biztosítási igényfelmérés és ajánlattétel során a fogyasztók (ebben az esetekben az MNB munkatársai) ellenõrizhessék, hogy valós igényeiket rögzítették. Egy esetben a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást nyújtott az ügyfél igényeinek megfelelõ biztosítási termékek körérõl.

További jogszabálysértést követett el a biztosító azzal, hogy a fogyasztó részére megküldött elektronikus levélben hiányos tájékoztatást adott a szerzõdéshez szükséges lényegi dokumentumokról. Végül elõfordult, hogy az NN Biztosító Zrt. nem az ajánlattételt megelõzõen, hanem csupán azt követõen bocsátotta a fogyasztó rendelkezésére a szerzõdéses dokumentumok egy részét.

Mindezek nyomán az MNB ma közzétett fogyasztóvédelmi határozatában a vonatkozó jogszabályi kötelezettség betartására kötelezte a biztosítót, s a jogsértések miatt 12 millió forint bírságot is kiszabott. A próbavásárlások egy részében ugyanakkor az MNB nem tárt fel jogsértést, s a jegybank a vizsgálat során több pozitív, fogyasztói szempontból elõremutató intézkedés bevezetését is tapasztalta a biztosítónál.