Egy, a biztosítási vásárlók körében nemrégiben végzett nagyszabású globális felmérés szerint erős az érdeklődés az innovatív kiegészítő termékek és a használat alapú biztosítások iránt. A termékek és az ügyfélszolgálat innovációja kritikus fontosságú a biztosítók számára ahhoz, hogy rugalmasak maradjanak, intelligensen reagáljanak, és hogy kínálatuk folyamatosan fejlődjön és vonzó maradjon.
A Duck Creek Technologies által végzett globális fogyasztói biztosítási felmérés eredményei - amely során 2000 fogyasztót kérdeztek meg egy sor biztosítással kapcsolatos kérdésről - izgalmas betekintést nyújtanak a biztosítók számára, akik igyekeznek megismerni, hogy mit is keresnek a fogyasztók.
Az eredmények azt mutatták, hogy a hagyományos gépjármű-, lakás- és életbiztosításokon túl a biztosítási penetráció globálisan igen nagy hiányt mutat - a fogyasztók azonban nagy érdeklődést mutattak a kiegészítő biztosítási termékek és a használaton alapuló biztosítások iránt. A válaszadók többsége az ilyen típusú biztosításokat egy adott egyszeri tevékenységhez kapcsolódóan preferálja.
Jelenleg a használat alapú biztosítások számos piacon a gépjármű-biztosításokra korlátozódnak, amelyek díjai adatokra/telematikára, mesterséges intelligenciára és gépi tanulásra épülnek. Ez igazságos és átlátható árazást biztosít a biztosított ügyfelek vezetési szokásai alapján – amellyel a biztosítók a helyes, felelősségteljes vezetést díjazzák.
A világjárvány megváltoztatta a fogyasztók biztosítással kapcsolatos elvárásait, és a figyelem középpontjába helyezte a használaton alapuló ajánlatokat, hiszen a fogyasztók mérlegelik az olyan éves biztosítások értékét, amelyeket nem használnak egész évben.
Jelentős növekedési lehetőség
Ez rávilágít a nem hagyományos biztosítási típusok - például a kütyü- és mobiltelefon-biztosítások - körüli potenciális tudatossági hiányosságra, amelyet a biztosítók kihasználhatnának a digitálisan tájékozott fogyasztókkal való kapcsolattartás érdekében, és garantálhatnák, hogy a lehető legrelevánsabb tájékoztatást kapják az alapvető biztosításokon túl is.
Hasonlóképpen nagy érdeklődés mutatkozott a kiegészítő termékbiztosítások iránt, valamint rámutatott arra is, hogy jelentős lehetőség van a kiegészítő biztosítási ajánlatok bővítésére, hogy azok relevánsak és vonzóak legyenek akkor, amikor a fogyasztó olyan eszközt vagy terméket vásárol, amelyre az ilyen típusú fedezetet igénybe veheti.
Ez rávilágít a nem hagyományos biztosítási típusokkal - például a kütyü- és mobiltelefon-biztosítások – kapcsolatos ismeretek hiányosságaira, amelyet a biztosítók kihasználhatnak a digitális technológiákban jártak fogyasztókkal való kapcsolatba lépés érdekében.
A felmérésben részt vevők érdeklődésüket fejezték ki a kárigényekkel kapcsolatos innovatív, jutalomalapú megoldások iránt is, felvetve a kárigényt nem benyújtó biztosítottak jutalmazásának lehetőségét - ez egy érdekes koncepció, amelyet néhány biztosító már vizsgál.