Már a román fogyasztóvédelem is foglalkozik a repülőtéri káosz ügyével
2022.07.05

Ellenőrzéseket indított a román fogyasztóvédelem (ANPC) a reptéri fennakadások és járattörlések miatt bepanaszolt légitársaságoknál, de nem a bírságolásra, hanem arra összpontosít, hogy megelőzze a panaszok számának megsokszorozódását - közölte kedden a G4Media hírportál Horia Constantinescut, az ANPC elnökét idézve.

Constantinescu a román közszolgálati rádióban beszélt arról, hogy Romániában a korábbi évek azonos időszakához képest többszörösére emelkedett a légitársaságokkal kapcsolatos panaszok száma, mivel egyre több járat késik, egyre több járatot törölnek, és az emberek sokszor nem érik el a csatlakozást a kitűzött úti céljukhoz.

"A személyzet hiánya nem az utóbbi hetekben keletkezett probléma: előrelátható volt. A légitársaságok mégis további járatokat hirdetnek, anélkül, hogy rendelkeznének működtetésük feltételeivel, sietnek beszedni rá a pénzt, de ha törölnek egy járatot, nem adják már vissza ugyanolyan gyorsan a jegy árát. Most az a legsürgősebb, hogy leállítsuk a kétséges járatoknál a jegyek értékesítését, hogy ne növeljük a károsult utasok számát" - magyarázta Constantinescu.

Az ANPC elnöke szerint a hatóság "vékony jégen táncol", hogy ne okozzon a meglévőnél nagyobb bajt, ezért nem függeszti fel az érintett társaságok működését, és tartózkodik a szigorú szankcióktól. Constantinescu elmondta: az egyik általuk ellenőrzött légitársaság 73 ezer utast károsított már meg, de nincs elég tartaléka az utasok kártalanítására: a folyamat évekbe telhet, mert egy 10-12 millió eurós kiadás megingatná a cég gazdálkodását, és az ANPC elnöke szerint azt is figyelembe kell venniük, hogy az illető légitársaságnál még további 600 ezer, foglalással rendelkező utas vár arra, hogy célba juttassák őket.

A Digi24 hírtelevízió szerint a bukaresti Henri Coanda Nemzetközi Repülőtéren - az ország legnagyobb légikikötőjben - idén több mint 7000 járat késett, és a 300-at közelíti a törölt járatok száma.