Robotokat használ már a Zurich is
2017.05.19
Mesterséges intelligencia kezeli ezentúl a személyi balesetbiztosításhoz kötõdõ követeléseket Zurich Insurance-nál, miután egy átfogó tesztelési idõszakban a szükséges kezelési idõt 1 óráról másodpercekre csökkentette a megoldás.

A biztosító szerint 40 000 munkaórát spóroltak a követelések feldolgozási idejének egy óráról mindössze 5 másodperce csökkentésével. Tom de Swaan, a biztosító elnöke szerint mindenképpen keresik a további lehetõségeit a mesterséges intelligencia alkalmazásának, lehetõség szerint minél több biztosítási formára való kiterjesztésének.

Nem a Zurich az elsõ mesterséges intelligenciát alkalmazó biztosító, az ingatlanbiztosításokra specializálódott startup, a Lemonade másfél perc alatt köt szerzõdést ügyfeleivel, a követelések elbírálása és kifizetése pedig három percet vesz igénybe az AI segítségével. A japán Fukoku biztosító januári kezdettel 34 munkatársát váltotta ki mesterséges intelligenciával, állítása szerint mintegy 1,3 millió dollárt megspórolva éves szinten.