Két számjegyû növekedés a csoportos biztosítások és az utasbiztosítások esetében
2016 elsõ negyedévében a Vienna Life Biztosító hosszú távú, stabil növekedését biztosító folyamatos díjas termékeibõl származó díjbevétele a tavalyi év azonos idõszakában elért 2,58 milliárd forintról, 3 százalékkal, 2,65 milliárd forintra bõvült.
A Vienna Life csoportos biztosítási állományából származó díjbevétele 25 százalékot emelkedett az év elsõ három hónapjában, ami fõként az egészségbiztosításoknak köszönhetõ. A nagy értékû képalkotó diagnosztikai eljárásokhoz soron kívüli hozzájutást kínáló Várólista biztosítást, illetve a rettegett betegségek kialakulása esetén fedezetet nyújtó Védõháló biztosítást már több mint 150 ezer biztosítottra kötötték meg a hazai cégek és egyéb szervezetek.
Ugyancsak kiugró mértékben, 24 százalékkal emelkedett az évente mintegy 100 ezer ügyfél által megkötött utasbiztosítások díjbevétele is, amely így az idei elsõ negyedévben elérte a 191 millió forintot (2015 Q1: 154 millió forint).
Díjbevétel-növekedés és kiemelkedõ egyszeri díjas akció az elsõ 5 hónapban
A Vienna Life Biztosító 2016 elsõ három hónapjában 3,27 milliárd forint teljes díjbevételt ért el, ami 7 százalékkal marad el az elõzõ évi 3,51 milliárdos szinttõl. Ennek oka, hogy a biztosító egyszeri díjas konstrukcióiból származó díjbevétele 2016 elsõ negyedévében 35 százalékkal, 613 millió forintra mérséklõdött a jelenlegi elõnytelen kamat- és hozamkörnyezet következményeképpen. A Vienna Life Biztosító azonban a kedvezõtlen piaci folyamatokat ellensúlyozandó, április 15-én elindította tavaszi akcióját, amelynek keretében 1-3 százalékkal gyarapítja ügyfelei megtakarításait. A június 15-ig tartó kampány már eddig is kiemelkedõen sikeres: az elsõ 6 hét folyamán közel 800 millió forint új egyszeri díj érkezett be a társasághoz. Ennek is köszönhetõen a Vienna Life Biztosító várható teljes díjbevétele az idei év elsõ öt hónapjában – a május 30-i tényadatok alapján – eléri az 5,92 milliárd forintot, ami 1 százalékkal meghaladja a tavalyi év azonos idõszakában teljesített 5,87 milliárdos szintet.
Terv felett a profit az elsõ negyedévben
Az idei év elsõ negyedévében a Vienna Life Biztosító 2 százalékkal csökkentette költségeit az elõzõ év azonos idõszakához képest. A hatékony költséggazdálkodásnak, valamint a csoportos és utasbiztosítási üzletágak kedvezõ teljesítményének köszönhetõen az év elsõ három hónapjában a biztosító 85 millió forint adózás elõtti eredményt ért el (2015 Q1: 20 millió forint), mely kis mértékben meghaladja a tervezett szintet.
2016-os célkitûzés: minden üzletágban a piacot meghaladó növekedés
A Vienna Life Biztosító célja, hogy 2016-ban a tavalyi évhez képest 195 százalékkal több, 363 millió forint profitot, és 5 százalékkal bõvülõ, 15,1 milliárd forint díjbevételt érjen el. A társaság eközben az új üzlet volumenét 9 százalékkal, 2,24 milliárd forintra kívánja növelni a tavalyi 2,05 milliárdos szintrõl. E céljai elérése érdekében a Vienna Life az alábbi irányokra fókuszál 2016-ban:
- A Vienna Life Biztosító számára az egészségbiztosítások jelentik az egyik fõ stratégiai irányt, ezért a társaság 2016-ban belép az egyéni egészségbiztosítási piacra.
- A Vienna Life folyamatosan bõvíti a befektetési termékei mögött elérhetõ eszközalapok kínálatát, így az egyik meghatározó független hazai Private Banking szolgáltatóval közösen bevezeti az SPB Private eszközalapot, mely stabilan a magyar állampapírok hozamai feletti eredmény elérésére törekszik.
- Az utasbiztosítások esetében a termékfejlesztés és a kimondottan a magyar utazási igényekre szabott innováció, illetve az év jelentõs sport- és kulturális eseményeihez kapcsolódó speciális módozatok létrehozása kap hangsúlyt 2016-ban. A biztosító idén nyáron is elérhetõvé teszi a tavaly bevezetett, igen népszerû tengerpart utasbiztosítást.
- A tavaly bevezetett, ingyenes Neked is! biztosítás tapasztalatait felhasználva a Vienna Life az idei évben egyéni balesetbiztosítással lép piacra.
- 2016-ban a digitalizációra is hangsúlyt fektet a Vienna Life: teljesen megújítja értékesítési felületét, így az év végéig papírmentessé alakítja az értékesítést.