Mobilon még nem olyan nagy élmény vásárolni
2016.07.12
Még közel sem tökéletesek az e-kereskedelemben használt mobil alkalmazások. Sõt egy friss felmérés szerint romlik a mobil vásárlások során az ügyfél-elégedettség - írja a bitport.hu. A legnagyobb visszaesést a biztosító társaságok szenvedték el, ahol a tavalyi 60 százalék után, ma már csak a mobilos vevõk 47 százaléka elégedett a pénzintézetek mobilalapú szolgáltatásaival.

Világszerte 8 ezer 8 ezer mobil felhasználót kérdezett meg a LogMeIn és a BoldChat megbízásából a Vanson Bourne kutatócég a közelmúltban a mobil vásárlásról. A kutatásból kiderült, hogy valamelyest növekszik a mobilon vásárlók aránya. A tavalyi 41 százalék után ma már 44 százalékuk állította, hogy a telefonját rendszeresen használja webes tranzakciók lebonyolítására, de már 55 százalék azok aránya is, akik a mobiljukat egyelõre csak a termékek és szolgáltatások felkutatására használják, a tényleges vásárláshoz viszont inkább elmennek a kereskedõkhöz.

Elég egy rossz tapasztalat

Egyelõre azonban hiábavaló a e-commerce vállalkozások erõfeszítése, hogy a tranzakciókat mobilra tereljék. A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a vevõk egy része máris csalódott ebben a platformban. Õk az a 7 százalékpont, amellyel romlik a vevõi elégedettségi mutató, ez tavaly még 59 százalék volt. Az is figyelmeztetõ jel lehet az ágazatnak, hogy a válaszadók 85 százalékának elég egy rossz tapasztalat, máris elpártol a mobilos vásárlástól.

Ágazatonként eltérõ azonban az elégedetlenség mértéke. A felmérés szerint a legnagyobb visszaesést a biztosító társaságok szenvedték el, ahol a tavalyi 60 százalék után, ma már csak a mobilos vevõk 47 százaléka elégedett a pénzintézetek mobilalapú szolgáltatásaival. A klasszikus kereskedelemben ennél kisebb mértékû a csalódottság, ott a múlt évi 64 százalékról 55 százalékra mérséklõdött az m-commerce-t kedvelõk aránya.

Jobban bízunk a hagyományos keresõkben

De mi a gond a mobilos vásárlással? A válaszokból az derült ki, hogy a vevõket egyre jobban frusztrálja, hogy a mobilos e-kereskedelmi felületekrõl, alkalmazásokból hiányzik a megfelelõ vevõi támogatás. Nem véletlen, hogy a jó mobilos élmény kritériumaként a válaszadók legnagyobb számban (44 százalék) a könnyen megtalálható support vagy kapcsolati információt jelölték meg. Közel a háromnegyedük bevallotta, hogy ha nehezen tudta felvenni a kapcsolatot az m-kereskedõvel, inkább hagyta az egészet. Kétharmaduk még mindig inkább hagyományos keresõkön keresztül szerzi meg a szükséges termék- és szolgáltatásinformációkat. Márpedig ha egy vevõ kifelé kacsingat, fennáll a veszélye annak, hogy szembetalálkozik egy konkurens ajánlattal.