Az ACEA 2016 júliusában publikált adatai szerint Magyarországon a 2016. január– júniusi idõszakban 45 959 személygépkocsit helyeztek üzembe, míg 2015 ugyanezen idõszakában 37 023 darabot. A növekedés az elõzõ év hasonló idõszakához képest meghaladja a 24 százalékot, amivel nemcsak a 9,4%-os Európai Uniós átlagot, hanem a közép-kelet-európai régióba tartozó országokat is megelõzte a hazai értékesítés bõvülése.
Az idei elsõ félévben tapasztalt új személyautó értékesítés közvetlen hatással van a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási szerzõdések számára, de jótékony hatással lehet a casco-piacra is. Az új jármûvek növekedésével párhuzamosan jellemzõen emelkedik a finanszírozott személyautók száma is, ami viszont felfelé húzhatja a casco-piacot.
A MABISZ tavalyi adatai szerint mind a kgfb, mind a casco-biztosítások száma bõvülést mutatott az elõzõ évihez képest. 2014-ben 4,5 millió, 2015 végén 4,59 millió kgfb-szerzõdést kezeltek a biztosítók. Ez utóbbiból mintegy 3,2 millióra tehetõ a személygépjármû.
A casco-piac is bõvült 2015-ben: a 2014-es 812 ezerrõl 821 ezer darabra nõtt a szerzõdések száma. Az elmúlt évben tapasztalt növekedés ellenére igen komoly az elmaradás ezen a piacon: Magyarországon a jármûvek kevesebb, mint 18 százaléka rendelkezik casco-biztosítással. Azaz, mindössze minden hatodik jármûre kötöttek cascót, s a szerzõdések között sok a limitált kockázati kört lefedõ rész-casco is.
Jó hír, hogy az ORFK adatai szerint 2016 elsõ félévében ismét csökkent az autólopások száma, a leginkább „veszélyeztetett” márka a BMW, ezt követi az Audi és a Ford.