Nielsen: csökkent a magyar fogyasztói bizalom a második negyedévben
2016.08.03
Csökkent a fogyasztói bizalom a második negyedévben Magyarországon, a Nielsen fogyasztói bizalom indexe 57 pontra esett az elsõ negyedévi 61 pontról, és 2 százalékponttal növekedett a 2015 második negyedévben mért 55 pontról - írja az MTI a piackutató közlésére hivatkozva.

A tájékoztatás szerint a Nielsen 63 országban több mint 30 ezer fogyasztó megkérdezésével 2016. május 9-27. között végzett kutatása alapján a fogyasztói bizalom index európai átlaga 79 pont, a világátlag 98 pont a második negyedévben.

A Nielsen közleményében kiemelte, hogy a bizalmi mutató három összetevõje közül a magyar fogyasztók a legoptimistábbak személyes pénzügyi kilátásaik megítélésében, ezt a válaszadók 19 százaléka látja többé-kevésbé jónak a következõ tizenkét hónap során, az elsõ negyedévben mért 25 százalékkal szemben.

Magyarországon kisebb lett a fogyasztók vásárlási kedve, a felmérés szerint az elsõ negyedévi 20 százalék után a második negyedévben a megkérdezettek 17 százaléka vásárolt volna május 9-27. között - közölte a nemzetközi piackutató cég.

A Nielsen tájékoztatása szerint a felmérésbõl kiderült, hogy a magyar válaszadók 15 százaléka a munkahelyi kilátásokat a következõ tizenkét hónap során kisebb-nagyobb mértékben jónak tartja, arányuk 2 százalékponttal kisebb, mint az elsõ negyedévben volt.