Elindult a Lemonade
2016.10.10
142 értékesített biztosítás, 14,300 dollár díjbevétel - Ez az elsõ 48 óra mérlege a szeptember 21-én elindult P2P biztosítási startupnál.

Elég szokatlan gyakorlat egy biztosítótól, hogy nyilvánossá teszi a fenti adatokat, de Shai Winger társalapító szerint ez így van rendjén egy a kezdetektõl fogva az átláthatóság és õszinteség mellett lándzsát törõ vállalat esetén. A nyilvánosságra hozott adatok szerint mintegy 36,000 látogató kereste fel az oldalt az elsõ két napban, a világ minden tájáról annak ellenére, hogy egyenlõre csak New Yorki bérlõk és ingatlantulajdonosok számára kínál lakásbiztosítási konstrukciókat. A célterületrõl 4570-en voltak kíváncsiak ugyanebben az idõszakban, és az ajánlatot kérõk 14,8 százaléka végül meg is kötötte a biztosítást.

A 142 értékesített biztosítás átlagos éves díja 86,25 dollár volt (havi 7,1 dollár) bérelt lakások esetén, az öröklakások átlagos díja 528 dollár (44 dollár havonta), míg a házaké 691 dollár (havi 57 dollár) körül alakult. Utóbbi Wininger elmondása alapján az elsõ két hét során jelentõsen növekedett, ezt az idõszakot figyelembe véve 1120 dolláros átlagos éves díjjal lehet már számolni.

A weboldal, azaz a biztosító egyetlen értékesítési platformja nagyon egyszerûvé teszi a váltást. A switching funkció révén lényegében egy gombnyomással felmondhatók a jelenlegi szerzõdések, behajthatók a visszatérítések és köthetõk új Lemonade termékek. Az átjelentkezõk leginkább a State Farm, Allstate, GEICO és a Liberty Mutual biztosítóktól érkeztek.

Ahogy arra számítani lehetett, fõleg a fiatalabb generációk körében volt népszerû az oldal, illetve a szolgáltatás. A látogatók 43 százaléka a 25-34 közötti, 29 százaléka a 35-44 éves korcsoportból került ki. Nemiség tekintetében a férfiakat érdekelte jobban az új biztosító, nagy meglepetést keltett azonban az idõsebbek, konkrétan az 55 év felettiek kiugróan nagy, 7 százalékos aránya.

A hasonló P2P szolgáltatóktól eltérõen, akiknél a kockázatvállalás lényegében a hagyományos biztosítókra hárul, a Lemonade teljesen önálló, engedéllyel rendelkezõ, a saját termékeit forgalmazó biztosító. Daniel Schreiber CEO és társalapító szerint azért választották a nehezebb utat, mert egy olyan vertikálisan integrált biztosítót akartak létrehozni, ami nem függ a hagyományos piaci szereplõktõl, ezáltal teljesen mentesül azok örökölt problémái, nehézségei alól.