A Groupama Biztosító az NRC Marketing és Piackutató Kft. közremûködésével végzett 1000 fõs reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy az áron kívül mennyire befolyásolják más szempontok az autósok választását. Az egyértelmû, hogy ha KGFB-rõl van szó, az ár a legmeghatározóbb: a biztosító kiválasztásánál 10-bõl 6-an – különösen az ajánlatokat rendszeresen átnézõk – a legkedvezõbb díjat keresik.
Ugyancsak fontos szempont sokak (29%) számára, hogy a szerzõdéskötés legyen egyszerû, illetve, ugyanennyien tartják fontosnak, hogy az adott ajánlatot össze tudják vetni más ajánlatokkal. A biztosítótársaság személyes elérhetõsége minden negyedik, a minél több plusz szolgáltatás pedig minden ötödik KGFB tulajdonosnak fontos szempont.
A biztosító kiválasztásánál az ár mellett a szerzõdéskötés egyszerûsége és az online összehasonlíthatóság is fontos szempont, ebbõl adódóan nem meglepõ, hogy az autósok közel kétharmada (63%) választaná az online szerzõdéskötést. Az online szerzõdéskötést preferálók kétharmadát teszik ki azok, akik az árak összehasonlítására is alkalmas online alkuszok honlapján keresztül kötnék meg kötelezõjüket, egyharmaduk pedig a biztosítótársaságok honlapját választaná szerzõdéskötésre.
„A kutatás eredményei összhangban vannak tapasztalatainkkal is, azaz az ügyfelek többféle szerzõdéskötési mód elérését is igénylik. Amellett, hogy egyre többen választják a szerzõdéskötés kényelmes, online módját – akár a díjak összehasonlítását is lehetõvé tevõ online alkuszok, akár a biztosítótársaságok honlapján keresztül –, az autósok több mint harmada még mindig a személyes ügyintézést preferálja: a válaszadók 36%-a nyilatkozott ugyanis úgy, hogy szerzõdését személyesen, biztosítási üzletkötõvel kötné meg − mondta el Csonka István, a Groupama Biztosító vezérigazgató-helyettese.