A megállapodással mindkét pénzintézet értékesítési hálózata bõvül, a szinergiák megfelelõ kihasználásával pedig új, innovatív termékek fejlesztésére nyílik lehetõség, az MKB fiókhálózata jelentõs tapasztalattal rendelkezik a biztosítói termékek értékesítésében.
Az MKB Bank - a biztosítási termékek értékesítése területén - több lehetõséget mérlegelve döntött úgy, hogy a hazai piacon egyre sikeresebb, magyar tulajdonú CIG Pannónia Biztosítóval kíván stratégiai partnerségi együttmûködést létrehozni és egy bankbiztosítói modellt felépíteni - mondta Balog Ádám.
A bank vezérigazgatója kifejtette: a két, többségében magyar tulajdonú pénzügyi társaság együttmûködése rengeteg jövõbeni lehetõséget tartogat az ügyfeleknek. Hozzátette: a CIG Pannónia már bizonyított a magyar tõzsdén, a bank ezért is bízik a bankbiztosítói együttmûködésben, aminek számos sikeres nemzetközi és hazai példája van már.
Kádár Gabriella ismertette: a mostani megállapodás része a CIG Pannóniánál 2013-ban elindított új üzleti stratégia megvalósításának. A stratégia három pillérre épül, egyrészt a mindenáron való növekedés helyett a piaci résekre fókuszál a biztosító, ahol versenyképes termékekkel és szolgáltatásokkal tud meghatározó szerepre törni, másrészt kiemelt szempont lett a befektetõi elvárásoknak történõ megfelelés, az eredményes mûködés. A harmadik pillér az értékesítési hálózat teljes átalakítását eredményezte, melyben a több lábon állást, az értékesítési csatornák diverzifikálását irányozták elõ.
Kérdésre válaszolva a CIG Pannónia vezérigazgatója elmondta: a nyugdíjbiztosítási piac még jelentõs fejlõdés elõtt áll Magyarországon, szinte "korlátlanok a lehetõségek", mivel a lakosság körében egyre jobban erõsödik az öngondoskodásra való igény, ezért is határozták el a nyugdíjbiztosítási termékek forgalmazását a bank fiókhálózatában.