Már a biztosítók is ChatGPT-vel kísérleteznek
2023.04.03

A Zurich biztosító, egy insurtech céggel együttműködve a ChatGPT-vel kísérletezik, és azt vizsgálja, hogyan használhat mesterséges intelligencia (AI) technológiát olyan feladatokra, mint az adatok kinyerése a kárigényekhez és a modellezéshez.

Amint arról a Financial Times beszámolt, a biztosító az elmúlt hat év kárigényadatait táplálja az AI chatbotba, hogy a kárigényeken belül azonosítsa a káresemények konkrét okait a kockázatvállalás javítása érdekében. A ChatGPT az OpenAI által kifejlesztett AI chatbot, amelyet arra képeztek ki, hogy utasításokat kövessen - például képes kódot írni, felhasználói kérdésekre válaszolni vagy esszéket generálni.

A Zurich lépése válasz a startupok és a biztosító cégek - például a kínai PingAn, vagy az amerikai Lemonade - által a kárigények előrejelzésére és a csalások azonosítására használt mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldásokra.

A mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek

A biztosítási ágazatban eddig széles körben félreértették a mesterséges intelligenciát – azt hitték, hogy az AI teljesen felváltja majd az embereket. A ChatGPT körüli felhajtás növelte a tudatosságot az AI-ban rejlő lehetőségekről.

Ahelyett, hogy helyettesítené az embereket, lehetővé teszi a biztosítási szakemberek számára, hogy jobb ügyfélélményt nyújtsanak. A kárigény-feldolgozásban alkalmazva az AI képes az adatokat lényegesen gyorsabban és pontosabban átvizsgálni, így a kárigénykezelőknek az adatok feldolgozása helyett arra van idejük, hogy jobb ügyfélélményt nyújtsanak.

A Zurich 2021 áprilisában lépett partnerségre a Sprout.ai-val, hogy az insurtech legújabb AI megoldásának segítségével 24 óra alá csökkentse az ingatlan kárigények rendezésének idejét.