Gondolná, hogy négy magyar háztartásból három egyáltalán nem készít költségvetést? Miközben, ha készít is, meglehet, hogy a gyerekek már jobban eligazodik a pénzügyekben és azok digitális alkalmazásában, mint a szülõk vagy nagyszülõk.
Az elmúlt idõszak tapasztalata azt mutatja, hogy nem lehet elég korán kezdeni a gyerekek pénzügyi tudatosságra nevelését. A célzott korosztálynak szóló, választható kerettantervre épülõ, 33 leckét tartalmazó tankönyv és a kapcsolódó munkafüzet az általános mûveltség szintjén, gyakorlatorientáltan ragadja meg a pénzügyi ismereteket.
A mostani tananyag újdonsága, hogy egy kalandjáték keretei között mozgósítja a diákokat küldetések (különbözõ élethelyzetek) megoldására. Élményszerûen, interaktív módon szól a gyerekekhez, szuperhõsökkel és gyermekszereplõkkel.
A tankönyv készítése során a tankönyvíró csapatot pedagógiai és közgazdász szakértõk támogatták. A koncepciót és a formai megjelenést 2016 nyarán diákokkal és tanárokkal is tesztelte az Alapítvány. Ezután az elkészült leckéket közel tíz, az ország eltérõ fejlettségû, kisebb és nagyobb településén található általános iskolájában végzett próbatanítások tapasztalatai alapján finomították.