Az elektromos járművek népszerűsége növekedésével az autóbiztosítók költségei is nőnek, mivel nehezen javíthatóak, és a biztosítók várhatóan ennek megfelelően alakítják az árazást - állítja a Moody's.
Az amerikai gépjármű-biztosítók az elmúlt két évben gyengébb eredményt értek el a romló biztosítási eredmények, a magasabb autójavítási költségek, valamint a magasabb használt járműárak miatt - jegyezte meg a Moody's.
Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) gyakran drágábbak, mint a belső égésű motoros járművek, előbbi átlagos ára 2022 decemberében 61 448 dollár volt, szemben az összes személyautó 49 507 dolláros átlagárával az Egyesült Államokban - ismerteti a jelentés.
Az akkumulátorok elhelyezkedése a BEV-ekben drágábbá teheti azok javítását egy ütközés esetén. Ez még a kisebb ütközéseknél is a totálkárok nagyobb gyakoriságához vezethet - írja a Moody's.
A magasabb javítási költségek miatt a biztosítók már most is jelentősen magasabb díjakat számítanak fel a BEV-ek biztosításáért a hasonló belső égésű járművekhez képest.
A tapasztalt biztosítók már most is figyelembe veszik a BEV-k magasabb javítási költségeit díjszabásukban, amely a vezető saját járművében keletkezett károkat fedezi. A kisebb gépjármű-felelősségbiztosítóknak azonban javítaniuk kell az árképzésük kifinomultságát – állítja a hitelminősítő.
A BEV-ek javítási költségei idővel csökkenhetnek, amint több javítóműhely válik alkalmassá az elektromos járművek javítására. Ahogy a BEV-ek egyre szélesebb körben elterjednek, úgy csökkenhetnek csereáraik is - prognosztizálja a Moody's.
A Moody's előrejelzése szerint 2035-re a BEV-ek a globális autóeladások csaknem felét teszik majd ki.