A digitális biztosítók kora jön
2017.05.11
Az elkövetkezõ 5 évben a biztosítást vásárló ügyfelek 45-50 %-át már olyan fiatalok fogják kitenni, akik 1995 után születtek. A biztosítóknak õket is meg kell tudnia szólítani, mobil megoldásokkal és digitális innovációkkal – hangzott el az UNIQA Terasz VIP sajtóeseményen.

A biztosítási trendek és az insuretech cégek által generált verseny állt a középpontjában az UNIQA kerekasztal beszélgetésének, amit a biztosító azért indított hagyományteremtõ céllal, hogy a sajtó munkatársait a biztosítási piac egészét illetõen évente egy vagy két alkalommal, egyedi tartalmakkal, trendekkel támogassa.

„Az UNIQA Biztosító a 2016-os évet sikeresen zárta mind pénzügyileg, mid a társaság strukturális átszervezését illetõen. 2017 a digitális átállás éve lesz az UNIQA Biztosító életében.” – vezette fel a beszélgetést Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója. Kurtisz Krisztián 2016 júliusa óta vezeti a társaságot, és a megújult menedzsmenttel közösen új alapokra helyezték a biztosító mûködését. „Az idei év egyik legfontosabb célja, hogy felmérjük és kialakítsuk az ügyféligények kiszolgálására legalkalmasabb digitális csatornákat és biztosítsuk azokon az aktív jelenlétet. Ennek érdekében az anyavállalatunk már a tavalyi évben mintegy 500 millió euró nagyságú digitális fejlesztési tervet fogadott el, amely olyan új és innovatív technológiai megoldások és termékek kidolgozását támogatja, amelyek megkönnyítik az ügyfelek – és itt kiemelten fontos megemlítenünk a fiatalabb generációk (Y, Z, Alpha generációk) – igényeinek kiszolgálását.” A Magyarországon már bevezetett és a fejlesztés alatt álló új digitális megoldások a Big Data típusú elemzések mellett támogatják a biztosító és az ügyfelek közötti kapcsolatfelvétel egyszerûsítését és a gyors, hatékony biztosításkötést is. Kurtisz Krisztián hozzátette, természetesen amennyiben az ügyfelek személyes tanácsadást szeretnének igénybe venni, annak sem lesz akadálya, számukra továbbra is rendelkezésre állnak majd a folyamatosan fejlesztett és felügyelt személyes csatornák.

A sajtóesemény keretében két „sportos” bejelentés is történt.

2000 eurós támogatás a Magyar Speciális Olimpiai Szövetség részére

Az UNIQA konszern a 2017. március 18. és 25. között Ausztriában megrendezett Téli Speciális Olimpiai Világjátékok szponzora és biztosító partnere volt. A Világjátékokhoz kapcsolódóan a csoport 10 000 eurót ajánlott fel a résztvevõ országoknak, amely összeget három ország speciális olimpiai szervezete között osztották fel, a Világjátékokhoz kapcsolódó közösségi játék helyezései alapján. A kezdeményezés ideje alatt 729 darab #make2017better hashtag-gel megjelölt magyar képfeltöltés született, így a 3. helyen végezve 2 000 euróban részesült a szurkolók jóvoltából a hazai szervezet.

UNIQA Sportnagyköveti Pályázat 2017.

„Sportnagykövet programunkat 4 éve azzal a céllal hoztuk létre, hogy az egészséges és sportos életmódot közelebb hozzuk a gyermekekhez is, és saját korosztályukból mutassunk számunkra példaképet.” –mondta Polányi Zoltán. A Sportnagykövetek amellett, hogy eredményes sportolók, kiváló tanulmányi eredményekkel büszkélkedhetnek. Jelenleg tizenhat, 7-18 év közötti diák vesz részt a programban 14 sportág képviseletében, akikhez idén újabb négy Sportnagykövetet választ ki a zsûri.