Régiós szinten is erõs a Generali, a magyar az egyik legfontosabb piaca
2017.06.01
A nemzetközi Generali Csoport Kelet-Közép-Európa 10 országában jelenlévõ vállalatait tömörítõ Generali CEE Holding mûködési eredménye 4,5%-os növekedéssel 2016-ban meghaladta a 461 millió eurót. A magyar a legfontosabb piacok egyike a régióban.

A nemzetközi Generali Csoport folyamatosan fejlõdõ, fontos része a Kelet-Közép-Európában mûködõ Generali CEE Holding, amely a teljes vállalatcsoport mûködési eredményének 10%-áért felelõs. A régión belül a vállalatcsoport 11 millió ügyféllel rendelkezik. A 2016-os adózott eredmény 19%-os növekedéssel 314 millió eurót tett ki.

A kiemelkedõ eredményeket a nem-élet üzletág rendkívül kedvezõ combined ratio-ja is alátámasztja, amely 89,5%-kal globális szinten a Generali Csoport legjobb muta-tója. Az üzletág díjbevétele 5,8%-os emelkedéssel meghaladta a 2 milliárd eurót, ennek a hajtóereje a gépjármû szegmens volt.

Az élet üzletágat szigorúbb hozzáállás jellemezte az üzleti profitabilitás megõrzése érdekében; ennek tudható be a bruttó díjbevétel 7,9%-os visszaesése 986 millió euróra. Ezzel egy idõben kiugró, 7,1%-os növekedést értek el a kockázati biztosítások, a vállalatcsoport meghatározott termékstratégiájának megfelelõen.

A régión belül volumen tekintetében a legfontosabb országok között van Magyarország is, Csehország, Lengyelország és Szlovákia mellett. A négy ország piaca adja ki a vállalatcsoport régiós üzleti mûködésének 80%-át.

A magyar Generali Csoport – benne a Generali Biztosító, a Genertel és az Európai Utazási Biztosító – teljes díjbevétel alapján 14,4%-os részesedéssel piacvezetõ hazánkban. A csoport 2016-ban 133 milliárd forinttal 4,8%-os bruttó díjbevétel-növekedést ért el. A nem-élet üzletág ehhez 4,5%-os emelkedés mellett 88 milliárd forinttal, míg az élet üzletág 5,5%-os növekedéssel 45 milliárd forinttal járult hozzá.